Законопроект “Про публічні електронні реєстри” прийнято в першому читанні
Україна стала на крок ближчою до припинення абсурдної практики безконтрольного накопичення, дублювання та використання персональної інформації про громадян та бізнес у державних реєстрах та базах даних.
Прийнятий сьогодні в першому читанні законопроєкт “Про публічні електронні реєстри” дозволить більше не бігати по державних інстанціях із численними копіями документів. Кожен охочий зможе безкоштовно дізнатися, якою інформацією про нього володіє держава, а головне – дізнаватися в режимі реального часу про будь-які зміни стосовно нього в реєстрах.
Що іще змінює законопроєкт:
- Запроваджує єдину для всіх державних реєстрів термінологію
- Запроваджує обов’язкову державну реєстрацію та заборону фінансувати незареєстровані реєстри
- Запроваджує єдині вимоги до створення та функціонування реєстрів
- Запроваджує бізнес-моделі обміну даними з метою комерції та самоокупності реєстрів
- Забороняє дублювати дані, які вже містяться у базових реєстрах
На підтримку 25 пріоритетних державних реєстрів із бюджету щорічно витрачається понад 500 млн грн. Більше 80% цих коштів ідуть на закупівлю технічного обладнання для підтримки роботи публічних реєстрів. Скільки ще державних коштів, а головне – на що, витрачається для утримання решти понад 320 реєстрів – досі лишається таємницею.
Як прийняття законопроєкту дозволить зекономити державі?
- Завдяки забороні дублювання даних витрати на ведення реєстрів скоротяться щонайменше на 15%
- Завдяки оптимізації кількості реєстрів зменшаться витрати на створення нових та підтримку наявних
- Держава отримує додатковий прибуток, надаючи бізнесу доступ до даних, що не містять персональної інформації про громадян. Натомість бізнес зможе створювати нові продукти й сервіси на основі державних даних
Відправ у Telegram