Як штучний інтелект може розв'язувати глобальні проблеми: проєкти українських школярів на міжнародному хакатоні Teens in AI

Прес-офіс Міністерства
13 березня 2024, 13:43
  Перегляди 417

В Україні відбувся національний етап міжнародного хакатону Teens in AI.

10 команд підлітків розробили та презентували проєкти, як використовувати ШІ для різних цілей, — від голосового перекладу жестової мови до боротьби з наслідками ПТСР у військових. У хакатоні взяли участь команди з різних куточків країни — від Рівного до Краматорська.

«Штучний інтелект — це виклик, над яким потрібно працювати, і Україна вже активно інтегрується в цей тренд. Цього року наша країна вперше взяла участь у хакатоні Teens in AI, який проходить в понад 40 країнах світу. Ми увійшли в топ-3 за кількістю охочих долучитися до хакатону. Команди школярів за 2 дні з нуля створили десять продуктів на основі ШІ, які можна допрацьовувати та запускати як повноцінні стартапи. Впевнений, наша молодь має всі шанси очолити тренд упровадження штучного інтелекту, створювати революційні проєкти, які зможуть вирішувати глобальні проблеми і впливати на наше майбутнє», — зазначив Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Серед презентованих проєктів — рішення для боротьби з кібербулінгом, чатботи для планування часу школярів і підготовки до екзаменів, а також AI-помічники для аналізу фізичного і психологічного стану.

«В Україні росте покоління молодих стартаперів, які володіють англійською, програмують на Python і знають, як розробляти AI-продукти без порушень прав людини. Просто уявіть, школярі віком 14-16 років вже мають власні прототипи застосунків для вирішення абсолютно різних проблем — від організації навчального процесу до подолання ПТСР у військових і ветеранів. Це фантастика. Впевнений, зовсім скоро ми побачимо, як вони беруть участь у найкращих світових виставках та залучають мільйони інвестицій на розвиток власних ідей», — підкреслив заступник Міністра цифрової трансформації Олександр Борняков.

Перед конкурсом учасники протягом місяця відвідували тематичні воркшопи та лекції, де дізналися про особливості роботі ШІ-систем, а також розвинули практичні навички, потрібні для реалізації власних ідей.

«Вражений тим, наскільки актуальні та свіжі ідеї генерують українські діти. На хакатоні ми побачили рішення, які можуть суттєво покращити нашу освіту. Наприклад, зробити її більш інклюзивною для школярів з порушеннями слуху та доступною для кожної дитини незалежно від місця її проживання. Круто спостерігати, як діти підхоплюють тренд штучного інтелекту та створюють “дорослі” продукти, які зможуть покращити навчання мільйонів школярів по всій країні», — зазначив Дмитро Завгородній, заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації.

До трійки переможців увійшли такі команди:

  1. PL of KPI Igor Sikorsky із проєктом ConnectAbility. Це застосунок на основі штучного інтелекту, що навчає дітей з порушенням слуху жестової мови. Він також може відігравати роль «голосового перекладача» завдяки вмінню розпізнавати й озвучувати жести.
  2. BrAInly Squad з проєктом wAIrriorMind. Команда розробила AI-психолога для військових і ветеранів, що аналізує емоційний стан людини за її відповідями та фізичними показниками, а також надає рекомендації для покращення стану.
  3. ORTificial Intelligence з проєктом Fluentfingers. Це платформа для школярів з порушенням слуху, яка перекладає навчальний аудіоконтент жестовою мовою Розробка особливо цінна в умовах дистанційного навчання.

Далі проєкт ConnectAbility візьме участь у відборі на міжнародний етап хакатону. До фіналу конкурсу пройде лише 5 команд, які оберуть серед фіналістів з понад 40 країн.

Захід реалізується Мінцифрою та Міністерством освіти і науки України за підтримки IT-компанії TechMagic у межах міжнародного хакатону Teens in AI.

Відправ у Telegram

Відправити
Логотип Міністерства цифрової трансформації

Міністерство цифрової трансформації України

Офіційний веб-сайт