- Рубрики
- Освіта
Цифровізація та розвиток IT – драйвер змін та освітніх інновацій в Україні
- Автори
- Прес-офіс Міністерства
- Дата та час публікації:
Мінцифра активно працює над цифровізацією освіти та розвитком IT-галузі в Україні. Пріоритетні цілі — навчити цифрової грамотності 6 млн українців за 3 роки та збільшити частку IT у ВВП країни до 10%. На Всеукраїнському форумі «Україна 30. Освіта та наука» представники Мінцифри розповіли про необхідність реформування IT-освіти, цифрову грамотність та забезпечення українців швидкісним Інтернетом.
Глобальне завдання Мінцифри — побудова цифрової держави. Основа ж кожної держави — її громадяни — освічені, сучасні та успішні. Тому, крім покращення умов для розвитку технологічних галузей та створення цифрових продуктів, Мінцифра фокусується на розвитку освіти, зокрема й в IT-сфері.
«Зараз в Україні близько 500 навчальних закладів займаються підготовкою ІТ-спеціалістів. Щороку понад 20 тисяч студентів здобувають IT-освіту, в той час, коли на ринку в 2020 році було відкрито 30 тисяч вакансій, а у цьому їхня кількість значно виросла. Приватні ініціативи не зможуть самостійно задовольнити потреби всього IT-ринку. Тому зараз разом з Міносвіти, учасниками ринку та освітнього процесу ми обговорюємо ідею реформування IT-освіти в Україні», — сказав заступник міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT Олександр Борняков під час панелі присвяченій IT-освіті.
В панелі також взяли участь профільні експерти, представники IT-компаній та навчальних закладів. Разом обговорили наявні виклики та подальший розвиток IT-освіти в Україні.
Крім того, в межах форуму «Україна 30» відбулась панель «Цифровізація освіти і науки» за участі радника заступника Міністра цифрової трансформації України Дмитра Завгороднього та експерта з інновацій, інвестицій та стартапів Мінцифри Антона Мельника.
«Цифровізація освітньої сфери можлива завдяки забезпеченню громадян доступом до Інтернету. Зараз триває активне покриття території України якісним зв’язком 4G та цього року ми покриємо доступом до оптичного інтернету 6 тисяч об’єктів соціальної інфраструктури – це школи, лікарні, бібліотеки, які розміщені в невеликих селах. Наша ціль — забезпечити доступом до швидкісного Інтернету для 95% громадян. Онлайн-технології вже невід‘ємна складова нашого життя. І лише впровадивши їх на всіх рівнях — від загальнонаціонального до побутового, ми створимо успішну цифрову країну», — зазначив Антон Мельник.
Дмитро Завгородній розповів про ініціативи цифровізації у сфері освіти та науки. «Ми розвиваємо платформу Дія.Цифрова освіта і будь-які ініціативи, які стосуються цифровізації освіти та науки, кожен день, кожного місяця, завдяки нашій команді і нашим партнерам. У рамках Дія.Цифрова освіта нам також вдалося створити платформу «Всеукраїнська школа онлайн», де Міносвіти розміщує контент для дистанційних курсів і курсів для змішаного навчання для школярів, якою вже скористалися більше 170 тисяч дітей та вчителів».
Також в панелі взяли участь заступник Міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Артур Селецький, операційна директорка ГС “Освіторія” Анна Сидорук, директор ДУ «Український інститут розвитку освіти» Вадим Карандій та ректор Київського національного університету культури і мистецтв Михайло Поплавський.