Перейти до основного вмісту
Рубрики
Освіта
Технології

42 % дорослих і 70 % підлітків користуються ШІ в Україні: результати дослідження Дія.Освіта

Автори
Прес-офіс Міністерства
Дата та час публікації:
Час читання:
3 хв
Зображення новини 42 % дорослих і 70 % підлітків користуються ШІ в Україні: результати дослідження Дія.Освіта

Сьогодні 96% українців володіють цифровими навичками, а 58% — на рівні базовому або вище. Це показник, який відповідає середньому рівню країн ЄС.

За шість років — від початку цифрової трансформації у 2019-му до сьогодні — Україна пройшла шлях від країни, де 15% дорослих не мали базових цифрових навичок, до держави, де таких лише 4%.

Такі результати показало четверте дослідження цифрових навичок українців, яке проводимо що два роки, щоб виміряти прогрес і визначити подальші кроки в розвитку цифрової грамотності. Читайте повну версію на платформі Дія.Освіта.

«Ми приділяємо багато уваги цифровим навичкам українців, адже сучасна економіка змінюється під впливом технологій. Уже 6 років ми розвиваємо проєкт Дія.Освіта, і вже сьогодні за результатами дослідження 58% дорослого населення володіють щонайменше базовим рівнем цифрової грамотності. Окремий трек — штучний інтелект. Результати показали, що 42% дорослих і 70% підлітків уже користуються інструментами ШІ, а кожен другий українець хоча б раз ухвалював рішення, базуючись на спілкуванні зі штучним інтелектом. Така динаміка створює умови для розвитку ІТ, цифрового підприємництва, креативних індустрій і високотехнологічного сектору» — наголосив Михайло Федоров, Перший віцепрем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації України.

Навіть в умовах повномасштабної війни українці залишаються надзвичайно активними онлайн: 97% мають доступ до інтернету, а 92% користуються ним щодня. Ці показники залишаються незмінно високими, що свідчить про зрілість цифрової інфраструктури.

Дані також підтверджують: цифрова грамотність безпосередньо впливає на добробут. Українці з високим рівнем цифрових навичок отримують дохід у середньому в п’ять разів більше, ніж ті, хто їх не має. А для 59% респондентів цифрова грамотність відкрила нові професійні можливості.

Цифрові навички перестають бути просто перевагою — це вже основа конкурентності на ринку праці.

«Щоб побудувати ефективну цифрову державу, кожен українець повинен мати базові цифрові навички. Саме тому ще з 2019 року ми системно розвиваємо цифрову освіту: запуск національної платформи Дія.Освіта, Рамка цифрових навичок, хаби цифрової освіти, Цифрограми та багато інших ініціатив. Кожні два роки ми також проводимо Дослідження цифрових навичок українців. Сьогодні 95,5% українців мають цифрові навички, а за останні майже 6 років рівень цифрової грамотності зріс на 10,5%. Що важливо: кількість людей без цифрових навичок значно знизилася — це показує, що ми залишаємося конкурентоспроможними навіть у часи стрімких змін. Технології розвиваються швидше ніж будь-коли, з’являються нові професії у сфері даних, AI та кібербезпеки. І саме тому розвиток цифрових навичок залишається нашим пріоритетом», — зазначила Валерія Іонан, Радниця Першого віцепрем’єр-міністра — Міністра цифрової трансформації України з питань інновацій, цифровізації та глобальних партнерств.

Новий фокус цього року — ставлення до штучного інтелекту. Технологія швидко інтегрується в повсякденне життя:

  • 42% дорослих і 70% підлітків користуються інструментами ШІ: створюють тексти, шукають інформацію, вчаться чи працюють за його допомогою.
  • Половина опитаних дорослих і 76% підлітків хоча б раз ухвалювали рішення, спираючись на результати взаємодії зі штучним інтелектом.

Щоб допомогти громадянам опановувати сучасні цифрові компетентності, на платформі Дія.Освіта створили окремий розділ «Штучний інтелект» з 11 освітніми матеріалами — від коротких відео до повноцінних курсів.

«Цифрові навички — це можливості. За шість років українці зробили величезний крок уперед: понад половина — на рівні базовому або вище. Це означає, що люди готові працювати, навчатися й розвиватися в новій цифровій реальності. Для Фонду Східна Європа важливо, щоб кожен — незалежно від віку, професії чи стану здоров’я — мав рівний доступ до цих можливостей. Саме тому ми підтримуємо розвиток цифрової освіти як одного з ключових напрямів стійкості України», — додає Віктор Лях, Президент Фонду Східна Європа

Цьогоріч дослідження вперше охопило людей із порушеннями зору. Вони демонструють високий рівень цифрової залученості, але лише 3% мають рівень «вище базового». Основна причина — обмежена адаптація онлайн-сервісів до технологій, які допомагають користуватися інтернетом людям із порушеннями зору

Дія.Освіта залишається найвідомішою державною освітньою платформою країни: рівень її впізнаваності зріс із 31% у 2023 році до 37% у 2025-му, а серед людей із порушеннями зору — до 96%. Понад половина українців, які навчаються онлайн, обирають саме цю платформу.

Разом із партнерами продовжуємо розвивати цифрову грамотність, щоб кожен мав рівні можливості для навчання, професійного розвитку та впевненого життя в технологічному світі.

Дослідження цифрових навичок українців 2025 року проведено з ініціативи Міністерства цифрової трансформації України, за підтримки швейцарсько-української Програми EGAP, що виконується Фондом Східна Європа.

Поділитись