93% малого та середнього бізнесу України допомагає державі перемогти у війні
Презентуємо основні результати опитування 877 власників та CEO підприємств, проведеного 25 травня — 10 червня 2022 року.
Бізнес активно допомагає Україні перемогти у війні. У 38,4% випадках кожен співробітник або керівник допомагає самостійно по змозі. У 31,5% випадків це є важливою частиною життєдіяльності всього бізнесу та колективу. У 23,5% допомагає шляхом розвитку бізнесу й робочих місць. Однак 6,6% не мають можливості допомогти.
46,8% підприємств зупинені або майже зупинені, порівнюючи з періодом до 23 лютого 2022 року. Індекс активності бізнесу становить 22.73/100. Загальні прямі втрати малого та середнього бізнесу з 24.02.2022 оцінюються в $85 млрд. Середній очікуваний показник обсягів реалізованої продукції у 2022 році — 48%.
Найчастіше заважають зараз відновлювати та розвивати бізнес — відсутність достатньої кількості платоспроможних клієнтів, непрогнозованість розвитку ситуації в Україні та відсутність достатнього капіталу.
55,9% бізнесів орієнтуються на внутрішній ринок. 21,7% на внутрішній та експорт — розвивали ще до війни. 16,8% орієнтуються на внутрішній, але планують розвивати експорт.
Лише 6% бізнесів мають і адаптовану стратегію, і бізнес-план з урахуванням нових реалій. 55,5% у процесі обдумування та інтуїтивного управління, 20,4% мають стратегію та гнучко адаптують свої плани, у 11,1% взагалі немає і не бачать сенсу.
75,1% бізнесів не взаємодіють із представниками ОДА (ОВА) та територіальних громад щодо відновлення розвитку підприємництва.
*Публікація підготовлена Центром Розвитку Інновацій, Офісом з розвитку підприємництва та експорту, національним проєктом Дія.Бізнес спільно з Advanter Group за підтримки Європейського Союзу, Міністерства цифрової трансформації України, Міністерства економіки України, Міністерства фінансів України, Міністерства розвитку громад та територій та Коаліції бізнес-спільнот за модернізацію України та Програмою USAID «Конкурентоспроможна економіка України». Публікація відображає позицію авторів і не обов’язково відображає думку Європейського Союзу.
Дослідження підготовлено в межах Ініціативи для відновлення економіки, розвитку підприємництва та експорту України.
Відправ у Telegram