Верховна Рада ухвалила в першому читанні закон про режим “без паперів”: як він буде впроваджений в Україні

  Перегляди 3455

Команда Мінцифри перетворює державу на зручний сервіс, щоб система працювала для людини. Усі держпроцеси мають бути зручними, непомітними й людяними. Саме тому ми рухаємося до режиму “без паперів”. Верховна Рада ухвалила відповідний законопроєкт №5495 про paperless у першому читанні. За — 263 депутати. 

Основна мета paperless — держоргани в Україні не зможуть вимагати паперові документи, довідки та посвідчення, якщо інформація є в державних реєстрах. Згодом більше не доведеться ходити по довідки, стояти в чергах та робити ксерокопії. Інформацію, яка потрібна державі про вас, можна буде згенерувати на порталі чи в застосунку Дія. 

“Завдяки закону Paperless ми прискорюємо цифровізацію України і перетворення країни на цифрову державу, яка насамперед опікується інтересами людей. Україна вже стала державою з першими у світі офіційними електронними паспортами та найшвидшою реєстрацією бізнесу. Далі ми поступово плануємо перенесення всіх державних процесів в екосистему Дії. Отримати будь-яку довідку, підписати або згенерувати документи, скористатися держпослугами можна буде онлайн у Дії”, — зазначив Михайло Федоров

Працюємо зараз у чотирьох основних напрямах: 

Цифрове законодавство — порядок надання кожної послуги чітко регламентовано законами, постановами Кабміну або наказами профільних міністерств. Щоб спростити або перевести будь-який сервіс онлайн, необхідно внести кардинальні зміни в усі ці документи. Перші законопроєкти вже розробили. Серед них: про електронні публічні послуги, про державні реєстри, про хмарні сервіси в держсекторі та законопроєкт про зміну місця реєстрації онлайн. 

Цифрові документи — цифровий паспорт у застосунку Дія вже став офіційним нарівні з фізичним. Із 23 серпня його прийматимуть в усіх установах України: від приватних до державних. Зараз у Дії доступні вже 9 документів. Ціль Мінцифри — оцифрувати всі важливі для українців документи. Згодом єдиним документом, який потрібно отримувати офлайн, буде паспорт. 

Електронний документообіг — для цифрових документів потрібна надійна система електронного документообігу. Для того, щоб все працювало швидко та зручно, вона має відповідати ЕС ASIC та єдиному стандарту для бізнесу та влади. Підписати заяву на навчання дитини в школі або на відпустку, укласти договір між бізнес-партнерами — усе можна буде зробити на одному порталі за допомогою Дія.Підпису. 

Е-послуги для всіх життєвих ситуацій — на порталі Дія доступні вже понад 70 онлайн-послуг для українців. Серед яких найшвидші у світі: реєстрація бізнесу, комплексна послуга єМалятко для батьків новонароджених, оформлення допомоги з безробіття тощо. 

Зараз ми працюємо над впровадженням цілого пакета послуг, які також функціонуватимуть у Дії: подання заяви на шлюб, запис у чергу до дитячого садочка, довідка про місце навчання, призначення пенсії чи субсидії, декларація з сімейним лікарем, е-лікарняний тощо. До 2024 року Мінцифра планує оцифрувати 100% послуг.

Це все дозволить перекласти діалог між державою і людиною з канцеляризмів максимально простою мовою. Законопроєкт про Paperless допоможе боротись із корупцією та знищувати бюрократію. Режим "без паперів" — це не тільки скасування збору одного наказу, трьох заяв та п'яти довідок для того, щоб отримати шосту. Режим "без паперів" — це зручність у користуванні та людяність у спілкуванні. Коли держапарат не віднімає години часу, а працює як сервіс, що пояснює і допомагає.

Відправ у Telegram

Відправити
Логотип Міністерства та Комітету цифрової трансформації

Міністерство та Комітет цифрової трансформації України

Офіційний веб-сайт