Україна отримає 128 млн грн на цифровізацію послуг, яку забезпечить Мінцифра
Уряд Швеції та Програма розвитку ООН (ПРООН) надають фінансування на підтримку електронних та інклюзивних сервісів для вразливих груп населення України.
Трирічний проєкт «Електронні, інклюзивні, доступні: підтримка цифровізації державних послуг в Україні» (Підтримка DIA) із загальним бюджетом 128 млн грн (приблизно 4,5 млн доларів США) допоможе Мінцифрі реалізувати спільні цілі та ініціативи у цифровому форматі. Проєкт спрямований на покращення якості доступу громадян до електронних адміністративно-соціальних послуг. Цей проєкт запущений Мінцифрою та Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні за підтримки посольства Швеції.
Віцепрем’єр-міністр — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров зазначив, що команда Мінцифри вже рік працює над тим, щоб зробити Україну найзручнішою державою у світі.
«Наша мета — створити доступні та швидкі онлайн-сервіси для кожного українця, незалежно від його цифрових можливостей. З підтримкою партнерів ми плануємо здійснити цілий комплекс адміністративних реформ, які знищать корупцію. Готуємо інклюзивні та зручні послуги, які полегшать життя усім вразливим групам населення: пенсіонерам, особам з інвалідністю та іншим», — сказав Михайло Федоров.
Над чим будемо працювати:
- комплексні послуги для громадян, які належать до вразливих груп населення;
- розробка програмного забезпечення для послуг та супутнє обладнання;
- створення стійкої інфраструктури та доступ до інформаційно-комунікаційних технологій;
- підвищення рівня цифрової грамотності та кібергігієни, програми з цифрової освіти;
- комунікаційні кампанії про електронні послуги та створення служб підтримки користувачів сервісів;
- система підвищення кваліфікації та нормативною базою;
- навчальні та тренінгові програми в державних органах влади, ЦНАП тощо;
- співпраця з офісом Уповноваженого з прав людини.
Посол Швеції в Україні Тобіас Тіберг зауважив, що кілька останніх років Україна здійснила значний поступ у цифровізації держави та її функцій. «Цей проєкт спиратиметься на ці досягнення, розширюючи спектр державних послуг та охоплення такими послугами, надаючи більшій кількості людей доступ до зручних електронних адміністративних послуг в Україні, які можна отримати швидко», — сказав Тобіас Тіберг.
Програма підтримки допоможе подолати цифровий розрив між поколіннями та між групами українців, які належать до різних соціальних верств. Спільно з партнерами ми пропрацюємо нові цифрові рішення для:
- старших людей та пенсіонерів;
- осіб з інвалідністю;
- осіб, що живуть за межею бідності;
- осіб, що проживають у сільській місцевості;
- молоді, що проживає на територіях, уражених конфліктом;
- етнічних меншин (особливо ромське населення) та ВПО;
- ветеранів та ветеранок, які повертаються до цивільного життя.
Належні цифрові рішення для перерахованих цільових груп, швидше за все, відрізнятимуться від моделей для користувачів, що проживають у більших містах і мають середній або вище середнього рівень доходів та цілодобовий доступ до якісного інтернету.
Завданням проєкту є пошук відповідних ефективних рішень, їх розробка та апробація з різними групами користувачів для досягнення максимального комфорту користувачів та ефективності онлайн або мобільних рішень.
Постійна представниця ПРООН в Україні Дафіна Ґерчева зауважила, що перехід у цифровий вимір створює рівні можливості, але іноді може поглибити нерівність та розрив у можливостях різних груп населення — зокрема, людей старшого віку, мешканців сільської місцевості, позбавлених якісних телекомунікаційних послуг, а також людей, що живуть у злиднях. «Проєкт передбачає інклюзивний підхід та врахування ґендерних аспектів при розробці послуг, щоб Україна, переводячи державні послуги в електронний формат, не залишила нікого без уваги», — сказала Дафіна Ґерчева.
Проєкт «Підтримка DIA» базується на багаторічному досвіді роботи ПРООН в Україні за двома напрямками: реформа адміністративних послуг та переформатування й цифровізація державного управління.
Відправ у Telegram