Цифрові послуги заощадили українцям та державі 184 млрд грн — результати дослідження
Цифровізація — це не просто модне слово, а справжній рушій розвитку держави. Цю тезу підтверджує нове дослідження компанії Civitta: з 2020 року економічний та антикорупційний ефекти від цифрових послуг у Дії вже перевищили 184 млрд грн.
Це збережені сотні мільйонів годин для громадян, які тепер не витрачають час у чергах та колах бюрократії. Це прозорі державні послуги — без хабарів та посередників.
«Кожен цифровий сервіс вбиває чергову корупційну схему і робить державу прозорою та зручною для людей. Цифровізація — найефективніший інструмент боротьби з корупцією, і ми будемо й надалі масштабувати цей ефект для всієї країни», — зазначив Михайло Федоров, Перший віцепрем’єр-міністр — Міністр цифрової трансформації.
Раніше держава витрачала на одну офлайн-послугу понад 1 500 грн. Тепер, завдяки Дії, витрата на одну послугу в онлайні в шість разів дешевше — у середньому всього 242 грн. А громадянам не потрібно витрачатися на транспорт та друк стосів документів. Щороку «базові» онлайн-послуги заощаджують 49 млрд грн, або майже 7 річних бюджетів Миколаєва.
«Це унікальне дослідження і для України, і для світу. Ми рахували не лише економію часу чи витрат громадян, а й ефекти від програм-каталізаторів — як-от єОселя чи єВідновлення. Також вимірювали антикорупційний ефект: через інтерв’ю з’ясували “такси” та масштаби хабарів. Це нетривіальна методологія, адже йдеться про приховані процеси. Саме тому результати особливо цінні — вони показують реальну картину й доводять, що цифровізація ламає корупційні моделі», — Кирило Криволап, керівний партнер Civitta Україна, керівник ГО Центр економічного відновлення.
У дослідженні детально проаналізували 87 різних послуг у Дії. Серед них — базові сервіси (довідки, витяги, Дія.Підпис), унікальні онлайн-програми (єОселя, єРобота, Національний кешбек), а також послуги з високим корупційним ризиком (будівельні послуги, статус ВПО, послуги для моряків). Далі — про головні результати дослідження.
7,4 млрд грн на рік більше не витрачають на хабарі та посередників
Будівництво, статус ВПО, дипломування моряків — роками ці сфери вважалися найбільш схильними до корупції, а отримання послуг було складним та забюрократизованим. Тепер вони зручні та прозорі. Їх цифровізація має найбільш відчутний результат — щорічно заощаджується 4,2 млрд грн. А загалом усі цифрові послуги заощаджують 7,4 млрд грн.
«Базові» онлайн-послуги заощаджують 49 млрд грн на рік
Цифровізація «базових» послуг, як-от отримання витягу про місце проживання, щорічно економить громадянам та державі 49 млрд грн. Якщо онлайн-послугами будуть користуватися всі українці, показник може сягнути 75 млрд грн на рік.
6,5 млрд грн на рік заощаджують програми підтримки в Дії
єРобота, єВідновлення, Нацкешбек — запуск цих програм у Дії не тільки підтримує людей і стимулює розвиток економіки, а й заощаджує мільярди державі. Завдяки цифровізації витрати на них майже зникли — їх вдалося зменшити на 99%.
«Цифровізація — це передусім про людей. Вона економить мільярди для держави й тисячі гривень для кожної сім’ї, але найголовніше — вона повертає людям час і руйнує корупційні схеми. Завдяки підтримці уряду Швейцарії Україна стає прикладом для світу, як цифрові рішення змінюють державу зсередини», — наголосив Віктор Лях, президент Фонду Східна Європа.
Цифрові сервіси прибирають простір для корупції та полегшують життя українців, тому продовжуємо цифровізувати. Зараз працюємо над кількома важливими проєктами: запускаємо е-Нотаріат, готуємо еАкциз, створюємо систему онлайн-моніторингу грального бізнесу та переводимо в цифру будівельну сферу. Це зробить послуги прозорішими та прибере корупційні схеми.
«Для Швейцарії підтримка цифрової трансформації України — це внесок у прозору, сучасну та ефективну державу. Кожна онлайн-послуга — це не лише зручність для громадян, а й дієвий антикорупційний інструмент, що підвищує довіру суспільства до влади», — зазначив під час презентації дослідження Жак Гербер, Уповноважений Федеральної ради Швейцарії з питань України, Посол.
Цифровізуємо.
Дослідження проведено Civitta на замовлення Міністерства цифрової трансформації України за підтримки Програми EGAP, що впроваджується Фондом Східна Європа за підтримки Швейцарії.
Відправ у Telegram