Олексій Вискуб про нові цифрові документи в застосунку Дія
Текстова версія онлайн-брифінг Першого заступника Міністра цифрової трансформації Олексія Вискуба.
5 жовтня відбудеться велика презентація "Дія 2.0". Буде представлено багато нових електронних послуг, пріоритетних для громадян та бізнесу. Буде також презентовано оновлений мобільний застосунок Дія 2.0. Сьогодні на засіданні Уряду було схвалено перший пакет цифрових постанов, які нормативно забезпечують запровадження цих електронних послуг.
Перша постанова стосується запровадження цифрового паспорта. На сьогодні у Дії близько 5 млн користувачів. Більшість з них активно використовують цифровий внутрішній або закордонний паспорт. Разом з тим існують певні обмеження щодо його використання. Дефакто паспорт можна використовувати у життєвих ситуаціях, коли громадянин ідентифікує себе. Але багато життєвих ситуацій вимагають від громадянина залишити копію. Це було ключовим бар’єром. І його фактично легалізувала нова постанова. Ми відкриваємо великі можливості для шерингу та надання електронної копії своїх документів. Ця невелика норма дає активізацію цифрової трансформації по Україні. Для того, щоб навчитися приймати електронну копію паспорта, банки доопрацьовують свої системи, бізнес-процеси, роблять їх більш цифровими.
Друга постанова стосується запровадження електронного податкового номера. Він буде доступний у Дії у складі електронного паспорта або як окремий документ. Нарешті ми дійшли до ситуації, коли цей папірець буде ліквідовано. Громадянин в один клік зможе шерити цей документ.
Наступна постанова стосується внутрішньо переміщених осіб. Ми починаємо першу з низки послуг, які хочемо запровадити для них. Для них, на жаль, існують певні бюрократичні бар’єри. Один з них – довідка про статус ВПО. Тому цією постановою забезпечено можливість цифрової довідки про статус внутрішньо переміщеної особи. Вона також з’явиться у Дії. Завтра починаємо бета-тестування.
Ми готуємо багато нових якісних сервісів. Закликаю активно долучатися до бета-тестування. Це дуже сприяє масовій цифровій трансформації країни. Заклик та попит громадян є рушійною силою для запровадження електронних послуг.
Наступної неділі плануємо пакет цифрових постанов, які легалізують послуги. Так ми зможемо забезпечити ефективний рух цифрової трансформації в Україні. І нашу мету — надання 200 електронних послуг.
Де можна використовувати електронні копії?
Сьогодні це близько 10 життєвих ситуацій. Це стосується проїзду у транспорті, залізничному, авіа, також банківська сфера. Зараз у нас відбувається тестування із ПриватБанком, ОщадБанком та Монобанком. Також ми вже інтегрувалися із Укрпоштою, Новою Поштою. У нас є чіткий план, як охопити найбільших суб’єктів надання комерційних послуг для громадян. Щоб до 5 жовтня охопити найбільші сфери, де від громадян потребують відповідних документів. Також це стосуватиметься ЦНАПів.
Які ще послуги для ВПО плануються?
На порталі плануємо запровадити послугу щодо отримання статусу внутрішньо переміщеної особи. І щодо отримання матеріальної допомоги онлайн. І зокрема продовження цієї допомоги.
Коли буде спрощено процедуру реєстрації місця проживання?
Це один із пріоритетів Мінцифри. Це та послуга, на яку є найбільший попит. В рамках презентації 5 жовтня ми спробуємо вирішити це питання для дітей до 14 років. Буде запроваджено відповідну послугу щодо реєстрації місця проживання дітей онлайн. І зробимо перший крок, щоб знову ліквідувати “форму 13”. Це довідка, яка дається громадянам при реєстрації місця проживання. Ми запроваджуємо у Дії відображення актуального місця реєстрації у складі паспорта для того, щоб ліквідувати цю довідку. Відповідні постанови вже підготовлено.
Відправ у Telegram