Президент України першим отримав ID-картку з кваліфікованим електронним підписом
Межі цифрових можливостей українців розширяються все більше. 5 лютого Міністерство внутрішніх справ та Державна міграційна служба презентувала нову послугу – Кваліфікований електронний підпис (КЕП) на ID-картці. Першим, хто отримав цю послугу, став Президент України. А навіщо це потрібно всім нам?
Отримавши таку ID-картку, людина стає власником захищеного носія, що відповідає українському та європейському законодавству. ID-картка з КЕП надає безумовні переваги у вигляді простоти та зручності у процесі використання електронних сервісів державних органів, отримування адміністративних та банківських послуг, ведення бізнесу тощо. Термін дії електронного підпису на ID-картці триває загалом протягом 10 років (кожні два роки треба продовжувати дію). Послуга є безкоштовною.
Отримати її можна так:
- При оформленні ID-карти у територіальному підрозділі ДМС за місцем реєстрації особи;
- нести КЕП на вже наявну ID-картку у будь-якому територіальному підрозділі ДМС.
Для користування електронним підписом потрібен картрідер або смартфон з NFC-рідерів – абсолютна більшість сучасних смартфонів їх має.
Чому ID-картка з КЕП є безпечною:
- Таємні ключі електронного підпису зберігаються у спеціальному захищеному чіпі на ID-картці, що має висновок державної експертизи у галузі криптографічного захисту інформації;
- Стороння особа не зможе скористатися підписом. Це можливо лише за умови, якщо до рук шахрая потрапить ID-картка та PIN код до таємного ключа.
Чому це важливо для нас:
Мінцифра активно працює над тим, щоб реалізувати у мобільному застосунку Дія можливість ідентифікуватися за допомогою ID-картки, а також за потреби підписувати необхідні документи. Наявність КЕПу значно розширить можливості українців під час використання мобільного додатку або Порталу електронних послуг.
Відправ у Telegram