Офіс з розвитку підприємництва та експорту й Дія.Бізнес запускають інноваційний формат гарячої лінії — віртуальний центр Дія.Бізнес
Вимушені переселенці з України в європейських країнах часто стикаються з браком інформації про правила й процедури оформлення власного перебування, реєстрації бізнесу, працевлаштування та отримання допомоги.
Тому запускається віртуальний центр Дія.Бізнес для того, щоб надати всі необхідні відповіді в дистанційному форматі, доки українці не можуть повернутися додому.
Віртуальний центр Дія.Бізнес — це інноваційний формат гарячої лінії, у якому професійно проконсультують щодо працевлаштування та підприємництва, а також допоможуть із тимчасовою реєстрацією в країнах ЄС.
Під час пілотного проєкту фахівці центрів Дія.Бізнес консультуватимуть українців щодо перебування в 7 країнах: Польщі, Болгарії, Чехії, Словаччині, Словенії, Литві та Німеччині. Відповіді на запити щодо інших країн ЄС будуть готуватись індивідуально. Центр також надаватиме відповідні консультації внутрішньо переміщеним особам в Україні.
Після консультації кожен отримає індивідуальну дорожню карту зі списком корисних матеріалів, інформацію про контакт-центри та інші рекомендації.
- Для кого?
1. Громадян України, які через вторгнення російських військ були змушені покинути свої домівки й виїхати за кордон. А зараз шукають відповіді щодо власної легалізації та отримання фінансової підтримки від урядів країн ЄС, що приймають.
2. Підприємців, які хочуть тимчасово перемістити власний бізнес в інші області України або у європейські країни.
3. Представників малого та середнього бізнесу, які вимушено переїхали за кордон і збираються повернутися в Україну.
З якими питаннями можна звертатися?
- Консультації щодо отримання статусу тимчасового захисту або інших правових підстав перебування на території іншої держави.
- Надання інформації щодо допомоги із житлом і ресурсів підтримки з працевлаштуванням для громадян України.
- Надання інформації щодо ведення бізнесу в 7 країнах ЄС (Польщі, Болгарії, Чехії, Словаччині, Словенії, Литві й Німеччині) та як згодом зробити релокейт в Україну.
Заступник Міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції Валерія Іонан: «Мінцифра адаптувалася до воєнних реалій і запускає найбільш необхідні в ці часи сервіси. Наразі ми запускаємо перший віртуальний центр Дія.Бізнес для українців за кордоном, щоб оперативно та якісно надавати підтримку нашим громадянам у зручному інноваційному форматі».
В.о. директора Офісу з розвитку підприємництва та експорту Андрій Ремізов: «Тисячі українців за кордоном через війну стикаються з безліччю питань щодо облаштування життя в новій країні. Часто відсутність розуміння подальших дій викликає великі труднощі. Створюючи гарячу лінію та чатбот підтримки, ми насамперед плануємо максимально спростити процес адаптації наших громадян до нових реалій. Адже надважливо знати, де можна отримати допомогу та зрозуміти подальший план дій для перебування за кордоном і подальшого повернення назад в Україну».
Виконувачка обов'язків Постійної представниці ПРООН в Україні Манал Фоуані зазначила, що війна спричиняє безпрецедентне соціально-економічне лихо для всіх українців — від вимушеного переселення до втрати доходів і засобів до існування. «Економічна криза, що розгортається, вимагає невідкладних дій, — сказала вона. Уряд України діє швидко та ефективно, щоб задовольнити потреби громадян, покладаючись переважно на цифрові рішення та наявніі інституційні механізми. Ця нова гаряча лінія стане важливим інструментом підтримки постраждалого від війни та переміщеного бізнесу й переміщених осіб. Вона буде, головним чином, надавати інформацію про притулки, які можуть прийняти тих, хто цього потребує, і поєднати їх із відповідним постачальником послуг».
Тобіас Тиберг, Надзвичайний та Повноважний Посол Швеції в Україні, підкреслив, що Швеція твердо налаштована підтримувати Україну в подоланні гуманітарної кризи, спричиненої війною, і додав: «Швеція допомагає Україні надавати допомогу мільйонам людей, змушених покинути свої домівки, які втратили засоби до існування через війну. Технології можуть пришвидшити цей процес, а новий чатбот може допомогти їм отримати терміново потрібні поради щодо можливостей роботи та процедур реєстрації, щоб відновити необхідну життєву стабільність».
Гаряча лінія віртуального центру Дія.Бізнес працює з 08:00 до 20:00 (за київським часом).
Отримати безоплатну консультацію можна за номерами телефонів:
080 033 31 83 (дзвінки безоплатні на території України)
+48 22 266 22 75 (міжнародний номер для дзвінків із території країн ЄС, плата за дзвінки стягується відповідно до тарифних умов оператора)
Усі деталі за посиланням: https://business.diia.gov.ua/virtual-center-diia-business
Проєкт ініційований командами Офісу з розвитку підприємництва та експорту й національного проєкту Дія.Бізнес та втілюється ГО «Консультаційний центр підтримки малого та середнього бізнесу» за сприяння «Проєкту підтримки Дії», що впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні за фінансової підтримки Швеції.
Відправ у Telegram