Дайджест безбар’єрності в ЦНАП — Чернівецька, Запорізька та Кіровоградська області
Цього тижня розповідаємо про ініціативи з безбар’єрності в ЦНАПах трьох областей — Чернівецької, Запорізької та Кіровоградської. Також з нагоди Дня цифрової доступності нагадуємо про електронні сервіси, які спрощують отримання необхідних державних послуг.
Цифрова доступність
Як Мінцифра полегшує доступ до адміністративних сервісів у ЦНАПах:
- Гід із державних послуг — онлайн-довідник про держпослуги в Україні. Він містить інформацію про 2 200+ послуг.
- Електронна черга до ЦНАП — зручний спосіб записатися на прийом без очікування. За останній рік українці сформували понад мільйон QR-кодів для онлайн-запису.
- Шеринг документів через Дію. За рік 2 983 українці поділилися копіями своїх документів за допомогою Дія.QR, а ще 603 скористалися API для надання документів онлайн.
- Куточки самообслуговування громадян — облаштовано 1 117 по Україні.
- Інформаційна система Вулик — програма, що автоматизує роботу адміністраторів та пришвидшує надання послуг. Є підсистемою електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ).
За результатами дослідження рівня сервісу в ЦНАП, 98% відвідувачів задоволені якістю надання послуг. Адже цифрові інструменти допомагають швидко отримати державні послуги — без черг та паперових документів.
Запорізька область
У Широківській громаді створили розгалужену мережу точок доступу до адміністративних послуг. Громада об’єднує 35 населених пунктів з населенням близько 14 тис. мешканців та майже 10 тис. внутрішньо переміщених осіб.
Куди звертатися громадянам:
- центральний офіс у с. Широке;
- територіальний підрозділ у м. Запоріжжя;
- 9 віддалених робочих місць у старостинських округах;
- 1 мобільний офіс ЦНАП (укомплектований сучасною технікою), за допомогою якого здійснюються виїзні прийоми громадян.
У територіальному підрозділі в Запоріжжі (Дніпровський район) надають майже 300 адміністративних послуг. Тут з 2023 року впроваджують стандарти безбар’єрності для відкриття першого Дія.Центру в області.
Що вже зроблено:
- Фізична доступність: тактильні смуги, безоплатне паркування для людей з інвалідністю, кнопка виклику, маркування сходів, таблички зі шрифтом Брайля.
- Цифрова доступність: сайт, адаптований для людей з порушеннями зору, безоплатний WiFi, електронні сервіси (е-шеринг документів, е-черга), чатбот Свої, система Вулик, місце для самообслуговування, сервіс УТОГ для людей з порушеннями слуху.
- Енергонезалежність: ЦНАП має систему зберігання енергії Tesla Powerwall, сонячні панелі та генератор.
- Ветерани отримують послуги через Єдине вікно.
Чернівецька область
Понад пів року в Сторожинецькій громаді тривав проєкт «Покращення доступу до державних послуг вразливих груп населення та посилення їх ролі в житті Сторожинецької громади».
У межах проєкту:
- придбали мобільну валізу та систему електронної черги для ЦНАП;
- провели інформаційні сесії в 10 старостинських округах;
- організували тренінги для соціальних працівників і команд ЦНАП.
Громадські організації передали планшет для потреб Сторожинецького ЦНАП. Тепер 46 мешканців з порушеннями слуху можуть отримувати консультації через відеозв’язок із перекладачем жестової мови за допомогою системи Сервіс УТОГ 24/7. У 2024 році заклад отримав відзнаку Мінцифри «Дієвий ЦНАП».
Також у громаді:
- запровадили сервіс «Мобільна валіза» для виїзного надання адміністративних послуг маломобільним групам населення;
- створили місця для паркування транспортних засобів для людей з інвалідністю;
- запровадили шеринг цифрових документів через QR-коди;
- облаштували приміщення сходами, кнопками виклику, пандусами, поручнями, підіймачем для крісел колісних, аудіопокажчиком.
Кіровоградська область
У ЦНАПі «Прозорий офіс» у Кропивницькому створили дійсно безбар’єрне середовище — як у просторі, так і в сервісах.
Навколо Центру тротуари облаштовані з’їздами для маломобільних груп населення. Саме приміщення обладнали механічним пандусом, прозорими вхідними дверима з контрастним маркуванням та ліфтом.
А в просторі, де надають послуги, встановили:
- карту-стенд із яскравими контрастними позначеннями, дубльованими шрифтом Брайля, та два механічні підйомні пандуси;
- дитячий ігровий простір і кімнату «матері й дитини»;
- санітарні кімнати за нормами інклюзивності.
Відвідувачам з інвалідністю адміністратори допомагають орієнтуватися в просторі та за потреби супроводжують.
У ЦНАПах Кропивницького та Олександрії запровадили електронну чергу. Ще 23 ЦНАПи області користуються сервісами УТОГ, які допомагають обслуговувати людей з порушеннями слуху.
Завдяки безбар’єрності кожна людина, незалежно від її фізичних можливостей, віку чи соціального статусу, може легко й комфортно отримати необхідні адміністративні послуги.
Кожна історія доводить: доступність — це про турботу та готовність адаптуватися до потреб людей. Невдовзі розповімо про ініціативи в інших областях України — стежте за оновленнями!
Відправ у Telegram