Дайджест безбар’єрності в ЦНАП — Чернівецька, Запорізька та Кіровоградська області

Цього тижня розповідаємо про ініціативи з безбар’єрності в ЦНАПах трьох областей — Чернівецької, Запорізької та Кіровоградської. Також з нагоди Дня цифрової доступності нагадуємо про електронні сервіси, які спрощують отримання необхідних державних послуг. 

Цифрова доступність

Як Мінцифра полегшує доступ до адміністративних сервісів у ЦНАПах:

  • Гід із державних послуг — онлайн-довідник про держпослуги в Україні. Він містить інформацію про 2 200+ послуг. 
  • Електронна черга до ЦНАП — зручний спосіб записатися на прийом без очікування. За останній рік українці сформували понад мільйон QR-кодів для онлайн-запису.
  • Шеринг документів через Дію. За рік 2 983 українці поділилися копіями своїх документів за допомогою Дія.QR, а ще 603 скористалися API для надання документів онлайн.
  • Куточки самообслуговування громадян — облаштовано 1 117 по Україні. 
  • Інформаційна система Вулик — програма, що автоматизує роботу адміністраторів та пришвидшує надання послуг. Є підсистемою електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ).

За результатами дослідження рівня сервісу в ЦНАП, 98% відвідувачів задоволені якістю надання послуг. Адже цифрові інструменти допомагають швидко отримати державні послуги — без черг та паперових документів.

Запорізька область

У Широківській громаді створили розгалужену мережу точок доступу до адміністративних послуг. Громада об’єднує 35 населених пунктів з населенням близько 14 тис. мешканців та майже 10 тис. внутрішньо переміщених осіб.

Куди звертатися громадянам:

  • центральний офіс у с. Широке;
  • територіальний підрозділ у м. Запоріжжя;
  • 9 віддалених робочих місць у старостинських округах;
  • 1 мобільний офіс ЦНАП (укомплектований сучасною технікою), за допомогою якого здійснюються виїзні прийоми громадян.

У територіальному підрозділі в Запоріжжі (Дніпровський район) надають майже 300 адміністративних послуг. Тут з 2023 року впроваджують стандарти безбар’єрності для відкриття першого Дія.Центру в області.

Що вже зроблено:

  • Фізична доступність: тактильні смуги, безоплатне паркування для людей з інвалідністю, кнопка виклику, маркування сходів, таблички зі шрифтом Брайля.
  • Цифрова доступність: сайт, адаптований для людей з порушеннями зору, безоплатний WiFi, електронні сервіси (е-шеринг документів, е-черга), чатбот Свої, система Вулик, місце для самообслуговування, сервіс УТОГ для людей з порушеннями слуху.
  • Енергонезалежність: ЦНАП має систему зберігання енергії Tesla Powerwall, сонячні панелі та генератор. 
  • Ветерани отримують послуги через Єдине вікно.

Чернівецька область

Понад пів року в Сторожинецькій громаді тривав проєкт «Покращення доступу до державних послуг вразливих груп населення та посилення їх ролі в житті Сторожинецької громади». 

У межах проєкту:

  • придбали мобільну валізу та систему електронної черги для ЦНАП;
  • провели інформаційні сесії в 10 старостинських округах;
  • організували тренінги для соціальних працівників і команд ЦНАП.

Громадські організації передали планшет для потреб Сторожинецького ЦНАП. Тепер 46 мешканців з порушеннями слуху можуть отримувати консультації через відеозв’язок із перекладачем жестової мови за допомогою системи Сервіс УТОГ 24/7. У 2024 році заклад отримав відзнаку Мінцифри «Дієвий ЦНАП».

Також у громаді:

  • запровадили сервіс «Мобільна валіза» для виїзного надання адміністративних послуг  маломобільним групам населення;
  • створили місця для паркування транспортних засобів для людей з інвалідністю;
  • запровадили шеринг цифрових документів через QR-коди;
  • облаштували приміщення сходами, кнопками виклику, пандусами, поручнями, підіймачем для крісел колісних, аудіопокажчиком.

Кіровоградська область

У ЦНАПі «Прозорий офіс» у Кропивницькому створили дійсно безбар’єрне середовище — як у просторі, так і в сервісах. 

Навколо Центру тротуари облаштовані з’їздами для маломобільних груп населення. Саме приміщення обладнали механічним пандусом, прозорими вхідними дверима з контрастним маркуванням та ліфтом.

А в просторі, де надають послуги, встановили:

  • карту-стенд із яскравими контрастними позначеннями, дубльованими шрифтом Брайля, та два механічні підйомні пандуси;
  • дитячий ігровий простір і кімнату «матері й дитини»;
  • санітарні кімнати за нормами інклюзивності.

Відвідувачам з інвалідністю адміністратори допомагають орієнтуватися в просторі та за потреби супроводжують.

У ЦНАПах Кропивницького та Олександрії запровадили електронну чергу. Ще 23 ЦНАПи області користуються сервісами УТОГ, які допомагають обслуговувати людей з порушеннями слуху. 

Завдяки безбар’єрності кожна людина, незалежно від її фізичних можливостей, віку чи соціального статусу, може легко й комфортно отримати необхідні адміністративні послуги.

Кожна історія доводить: доступність — це про турботу та готовність адаптуватися до потреб людей. Невдовзі розповімо про ініціативи в інших областях України — стежте за оновленнями!

Відправ у Telegram

Відправити
Логотип Міністерства цифрової трансформації

Міністерство цифрової трансформації України

Офіційний веб-сайт