Перейти до основного вмісту
Рубрики
Безбар’єрність

Як ЦНАПи стають доступними для всіх: результати проєкту Безбар’єрний ЦНАП

Автори
Прес-офіс Міністерства
Дата та час публікації:
Час читання:
2 хв
Зображення новини Як ЦНАПи стають доступними для всіх: результати проєкту Безбар’єрний ЦНАП

Відвідати ЦНАП на кріслі колісному, з дитячим візочком чи зорієнтуватися в приміщенні — це має бути можливим для кожного. Разом із партнерами провели аудит безбар’єрності в ЦНАПах 14 громад, щоб зробити державні послуги доступними для всіх.

Безбар’єрний ЦНАП — це флагманський проєкт Мінцифри, який реалізується спільно з партнерами та громадами в межах ініціативи першої леді України Олени Зеленської «Без бар’єрів». Мета — перетворити центри надання адміністративних послуг на простори, комфортні для людей з інвалідністю, батьків з дитячими візочками, літніх людей та всіх, хто користується послугами.

Що перевіряли

За підтримки Програми EGAP, що реалізується Фондом Східна Європа за підтримки Швейцарії, експерти провели аудит безбар’єрності в 14 громадах. Досліджували доступність маршруту відвідувача, фізичну, цифрову, інформаційну, комунікаційну та організаційну безбар’єрність.

Найпоширеніші проблеми

Здебільшого проблеми виявили з перешкодами в пішохідній зоні та при вході в ЦНАП, незручною навігацією в приміщенні для людей з порушеннями мобільності, недоступні вбиральні для людей з інвалідністю, літніх людей та батьків з дітьми.

«Наша мета — не лише виявити недоліки, а допомогти центрам зробити сервіс доступним і дружнім до кожного та кожної», — зазначив Віталій Пчолкін, консультант з питань безбар’єрності.

Що вже змінилося

У місті Самар команда перебудовує споруду в безбар’єрний Дія.Центр: покращує навігацію в приміщенні, облаштовує велопарковки та паркомісця для водіїв з інвалідністю. Новий доступний Дія.Центр планують відкрити до кінця 2025 року.

У Нововолинську після аудиту вже оновили розмітку паркувальних місць для водіїв з інвалідністю та замінили стійку для реєстрації.

«Після аудиту експертів побачили такі бар’єри: таблички, висота стійок, дверні ручки. Більшість рекомендацій уже реалізували: оновили розмітку паркувальних місць для водіїв з інвалідністю, замінили стійку для реєстрації. У планах — капітальний ремонт вхідної групи: дверей, сходів та пандуса», — розповіла Ольга Медведь, керівниця ЦНАПу.

Що далі

Після аудитів експерти формують чекліст з рекомендаціями й практичними порадами для кожного центру. Учасники флагманського проєкту впроваджують зміни, щоб створити простори, у яких усі люди отримують адмінпослуги комфортно і з гідністю.

ЦНАП — це про рівний доступ до послуг для кожного. Безбар’єрність — це коли ви можете.

Проєкт «Безбар’єрний ЦНАП» реалізується в межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні, яка створена з ініціативи першої леді Олени Зеленської.

Поділитись