73% державних сайтів мають середній та вище середнього рівні вебдоступності — результати дослідження

  Перегляди 558

Державні сайти органів влади стають доступнішими для людей, які мають, наприклад, порушення зору чи слуху. Про це свідчать результати моніторингу базової доступності вебресурсів, проведеного на замовлення Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні за фінансової підтримки Швеції.

11 травня відбулася презентація звіту, у якому визначили, наскільки сайти державних органів доступні для користувачів, а також виявили головні недоліки та можливості їх усунення. 

За результатами дослідження, 73 сайти зі 100 проаналізованих на початок 2023 року мали базову доступність на середньому рівні та вище середнього. У 2021 році показники були нижчими — 61 сайт зі 100.

Так, найчастіше на держсайтах трапляються такі проблеми доступності: 

  • відсутність механізму для швидкого переходу до основного вмісту;

  • низька контрастність тексту;

  • відсутність видимого індикатора фокусу під час навігації за допомогою клавіатури і тексту для гіперпосилань;

  • наявність помилок у коді сторінки.

У звіті також лишили рекомендації, як виправити помилки вебдоступності. Крім того, для державних органів розробили спеціальну методику, завдяки якій розробники та адміністратори держсайтів можуть самостійно виявити і виправити помилки майже без сторонньої технічної допомоги.

Керівник з розвитку електронних послуг у Міністерстві цифрової трансформації України Мстислав Банік зазначив, що Мінцифра прагне забезпечити максимальну цифрову доступність всіх державних вебпродуктів у країні, щоб кожен міг легко і зручно користуватися ними. Зокрема, всі новостворені цифрові послуги та вебресурси міністерства ще на етапі проєктування перевіряють фахівці з вебдоступності. Наприклад,  новий розділ порталу Дія «Дія.Безбар’єрність», повністю відповідає всім вимогам вебдоступності.

«Для нас важливо, щоб Дією та загалом усіма державними електронними послугами могли користуватися всі українці. Ми переконані, що в цифровій державі доступ до інформації, державних послуг та до самих чиновників не має бути обмежений», — сказав Мстислав Банік.

Уповноважена Президента України з питань безбар’єрності Тетяна Ломакіна наголосила, що цифрова доступність — один з невід’ємних складників безбар’єрного суспільства.

«Війна показала, наскільки важливо мати всі документи оцифрованими та отримувати державні послуги онлайн. Тепер маємо зробити так, щоби це було доступно всім, включно з людьми з інвалідністю», — зауважила вона.

Менеджер «Проєкту підтримки Дія» Володимир Брусіловський зазначив, що ПРООН за підтримки Швеції послідовно співпрацює з урядовими партнерами над побудовою безбар’єрного та інклюзивного простору в Україні. 

«Наша мета — у партнерстві з державними органами та міжнародними партнерами зробити цифрову трансформацію в Україні доступною! Це дослідження покликане допомогти державним органам, які надають послуги громадянам, виявляти і виправляти помилки доступності їхніх вебпродуктів. Водночас важливо, щоби бізнес та громадський сектор також усвідомили значущість вебдоступності та адаптували свої сайти і мобільні застосунки відповідно до потреб усіх користувачів», — наголосив він.

Це вже друге дослідження ПРООН, яке аналізує базову вебдоступність сайтів органів виконавчої влади центрального та місцевого рівнів. 

Консультант ПРООН в Україні з вебдоступності та автор дослідження Дмитро Попов зазначив: «Основний висновок дослідження — ми бачимо загальну позитивну динаміку змін. Адже кількість сайтів, рівень базової доступності яких за рік поліпшився, перевищує кількість сайтів, результат яких погіршився. Сподіваємося, що ця тенденція зберігатиметься і вебдоступність державних вебресурсів лише зростатиме. Саме цій меті слугують проведений аналіз та наші рекомендації».

Відправ у Telegram

Відправити
Логотип Міністерства цифрової трансформації

Міністерство цифрової трансформації України

Офіційний веб-сайт