20 мільйонів гривень для ветеранів та родин військовослужбовців: фінал освітньо-грантової програми «Траєкторія 2»

25 червня відбувся Grand Pitch Day — фінал другого сезону освітньо-грантової програми «Траєкторія», учасниками якої стали ветерани та сімʼї військовослужбовців.

У фінал вийшли 10 підприємців. Вони презентували свої бізнес-ідеї журі й змагалися за головні винагороди проєкту: 1 000 000 гривень у категорії «Початківець у бізнесі» та 2 000 000 гривень у категорії «Досвідчений підприємець».

«Підтримка ветеранів, військовослужбовців та членів їхніх родин — це стратегічне завдання держави. Ми маємо створювати нові можливості для їх реалізації, реінтеграції та розвитку. Щоб кожен міг опановувати потрібні навички, інструменти для розвитку, будувати бізнес і знаходити себе в нових ролях. Саме тому важливо запускати і підтримувати освітньо-грантові програми, як-от “Траєкторія”. Це про новий формат навчання та розвитку підприємництва», — зазначив Михайло Федоров, Віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій — Міністр цифрової трансформації України.

За результатами оцінки журі переможцями Grand Pitch Day стали:

  • Богдан Смаль, СТО «Сталь» у категорії «Початківець у бізнесі». Переможець отримав 1 000 000 гривень на реалізацію своєї бізнес-ідеї.
  • Оксана Фаренік, бренд екологічних трубочок з очерету «Yes Straws» у категорії «Досвідчений підприємець». Переможець отримав 2 000 000 гривень на масштабування дійсного бізнесу.

«Ми в Мінцифрі активно працюємо над розбудовою екосистеми малого й середнього бізнесу. У 2020 році створили національний проєкт Дія.Бізнес, де кожен підприємець може знайти всю необхідну інформацію для створення, трансформації та масштабування власної справи. У межах цього напряму ми також розвиваємо освітньо-грантові програми, і «Траєкторія» — один із таких проєктів. За підсумками двох сезонів 1 470 ветеранів і членів їхніх родин пройшли навчання, а 118 учасників отримали гранти загальною сумою 25 мільйонів гривень. Ми пишаємося, що завдяки залученню держави й міжнародних партнерів формується середовище, у якому ветеранський бізнес має всі необхідні можливості для впевненого старту й розвитку», — зазначила Валерія Іонан, радниця Віцепрем’єр-міністра — Міністра цифрової трансформації України з питань інновацій, цифровізації та глобальних партнерств. 

Участь у другому сезоні програми взяли 1 052 підприємці. Вони навчалися в Спільному лекторії — онлайн-форматі для тих, хто хотів у зручному темпі вивчити основи підприємництва: від фінансового менеджменту до цифровізації та маркетингу. Додатково 442 учасники пройшли Інтенсивний лекторій на базі одного з 11 центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес. Це практичне навчання у змішаному форматі з менторським супроводом, яке допомогло підготувати бізнес-ідею до запуску або масштабування. 

За результатами навчання обрали 66 учасників, які отримали фінансування, а саме 44 підприємці-початківці залучили по 200 000 гривень, 20 досвідчених підприємців — по 400 000 гривень та двоє учасників Спільного лекторію — по 100 000 гривень. Також після завершення навчання 68 підприємців отримають індивідуальну менторську підтримку. 

Крім того, під час реалізації другого сезону учасники зареєстрували 65 нових ФОПів та 1 ТОВ, а також створили 106 робочих місць.

«Для багатьох ветеранів та їхніх родин підприємництво стає тією точкою опори, з якої починається новий етап життя. Освітньо-грантова програма «Траєкторія 2» — приклад того, як держава, бізнес і міжнародні організації можуть разом створити ефективну екосистему підтримки для них. Ми вже бачимо конкретні результати: зареєстровані бізнеси, створені робочі місця, нові підприємницькі історії. А другий сезон «Траєкторії» надав нову можливість здобути практичні знання, отримати менторську підтримку та фінансування для розвитку власної справи — чого часто бракує на старті», — зазначив Андрій Ремізов, директор Офісу з розвитку підприємництва та експорту. 

Серед експертоного журі Grand Pitch Day:

  • Андрій Костенко, менеджер з розвитку програм для малого й середнього бізнесу Mastercard в Україні та Молдові
  • Мар’ян Хомин, начальник департаменту маркетингу UKRSIBBANK BNP Paribas Group
  • Максим Безрук, заступник комерційного директора зі стратегії роботи з ключовими партнерами мережі мультимаркетів «Аврора»
  • Дмитро Котенко, Head of Category Manager «Хаузхолд» мережі мультимаркетів «Аврора»
  • Костянтин Юрченко, комерційний директор сервісу цифрових рішень для бізнесу «Вчасно»

У форматі дорадчого голосу до оцінювання фіналістів долучилися:

  • Ріохей Сакагочі, проєктний менеджер, Японська організація зовнішньої торгівлі (JETRO)
  • Максим Борода, керівник проєктів з економічної політики та розвитку приватного сектору ПРООН в Україні

Нагадаємо, у 2024 році 50 учасників першого сезону програми «Траєкторія» отримали по 100 000 грн на старт або розвиток бізнесу. Програма здобула міжнародну премію Partnership for Sustainability Award у номінації «Економічний розвиток». 

Освітньо-грантову програму «Траєкторія 2» реалізує мережа центрів підтримки підприємців Дія.Бізнес за підтримки Міністерства цифрової трансформації України, Офісу з розвитку підприємництва та експорту, за фінансового сприяння Уряду Японії та Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні, Mastercard, UKRSIBBANK BNP Paribas Group і мережі мультимаркетів «Аврора».

Відправ у Telegram

Відправити
Логотип Міністерства цифрової трансформації

Міністерство цифрової трансформації України

Офіційний веб-сайт