єМалятко: 30 запитань та відповідей про послугу

Прес-служба
24 червня 2020, 07:15
Прес-служба

1. Які категорії заявників бувають?

Ми приймаємо єМалятко в наступних ситуаціях:

  • у разі коли батьки перебувають у шлюбі і мають спільне прізвище;
  • у разі коли батьки перебувають у шлюбі, але мають різні прізвища;
  • у разі коли один з батьків являється іноземцем (під питанням);
  • у разі коли батьки не перебувають у шлюбі (крім ЦНАП) - одинокі мами

2. Чому ЦНАП не приймає батьків, які не перебувають у шлюбі?

На даний час існує обмеження стосовно прийому таких звернень саме в ЦНАП. Якщо мати та батько дитини не перебувають у шлюбі між собою, походження дитини від батька визначається за їх зверненням згідно ст. 126 Сімейного кодексу України. Позиція Міністерства юстиції України:відповідно до наказу МЮУ від 29.08.2018 № 2825/5, ЦНАП не має повноважень приймати заяви про народження дитини згідно ст.126 Сімейного кодексу України (будуть зміни).

3. Куди звертатись заявникам, які не перебувають у шлюбі? 

Батьки, які не перебувають у шлюбі, можуть отримати послугу відразу в пологовому будинку до виписки, або звернутись для отримання до відділу ДРАЦС.

4. Які документи необхідні?

Вам необхідно мати з собою оригінали:

  • паспортів обох батьків (пред'являєте адміністратору);
  • медичне свідоцтво про народження (видадуть в лікарні).

Необхідно повідомити адміністратору наступну інформацію:

  • ідентифікаційний код обох (оригінали можна не брати з собою, якщо знаєте на пам'ять або є фото в телефоні, наприклад)
  • дані з свідоцтва про шлюб (місце реєстрації, дата реєстрації та орган, який здійснив реєстрацію), оригінал не обов'язково брати з собою, якщо знаєте дані, або є фото.

Якщо вирішите оформлювати допомогу при народженні просто вказуєте номер рахунку в міжнародному форматі IBAN (номер рахунку отримайте у вашому банку. Наприклад в приват24 це можна подивитись в розділі "реквізити" рахунку). Повідомте батьків, що допомогу краще оформлювати на того з батьків хто буде в декреті. Якщо забажаєте присвоїти малюку унікальний номер запису в демографічному реєстрі, то необхідно що б хтось з батьків вказав власний УНЗР. Його можна знайти на ID картці та/або у біометричному паспорті.

Номер знаходиться з правої сторони та складається з послідовності восьми та п’яти цифр у форматі 11111111-22222.

5. Які послуги є обов'язковими?

Базовою тобто основною послугою комплексу "єМалятко" є саме реєстрація народження, яка включає в себе: державну реєстрацію народження, визначення походження дитини. Інші послуги є додатковими і обираються за бажанням. У відриві від базової послуги технічно обрати інші неможливо.

6. Чи можна отримати додаткові послуги коли вже є свідоцтво?

"єМалятко" це комплекс послуг, які надаються за життєвою подією, а саме народженням дитини. Тобто основна послуга це саме реєстрації народження дитини під час якої батьки мають змогу отримують додаткові послуги. Тож послуги окремо від реєстрації народження надавати на даний момент не передбачається. Для отримання інших послуг необхідно звертатись індивідуально до відповідних установ.

7. Протягом якого терміну батьки можуть скористатись послугою?

Батьки зобов’язані невідкладно, але не пізніше одного місяця від дня народження дитини, зареєструвати народження дитини в органі державної реєстрації актів цивільного стану (стаття 144 Сімейного кодексу України). Несвоєчасна без поважної причини державна реєстрація батьками народження дитини в органах державної реєстрації актів цивільного стану тягне за собою накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (стаття 212¹ Кодексу України про адміністративні правопорушення). Тобто через єМалятко приймають батьків, які не порушили термін.

8. Куди звертатись батькам які порушили термін звернення?

Коли термін порушено батькам необхідно звертатись до органів ДРАЦС.

9. Чому доступні не всі послуги?

єМалятко проєкт експериментальний і працює зараз в режимі бета-тесту. Відповідно не всі функції ще реалізовані. Реалізація та доопрацювання цього експериментального проекту триватиме протягом 2020-2022 років, про що говориться в Постанові КМУ 691 від 11.07.2019.

10. Які послуги уже реалізовані?

Реалізовані наступні послуги:

  1. державна реєстрація народження та визначення походження дитини;
  2. визначення належності новонародженої дитини до громадянства України;
  3. внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису в ньому;
  4. реєстрація у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків;
  5. призначення допомоги при народженні дитини;
  6. призначення допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях (доступний у разі народження 4 дитини; послуга допрацьовується)
  7. послуга реєстрації місця проживання (доступна в містах Харків, Кривий ріг, Вінниця, Маріуполь, Луцьк, Одеса, Рівне, Запоріжжя, Львів, Київ);

    В розробці (очікуємо до 31.12.2020):

  8. внесення відомостей про дитину до Реєстру пацієнтів, що ведеться у центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я;
  9. видача посвідчень батьків багатодітної сім’ї та дитини з багатодітної сім’ї.

11. Що робити, якщо батьки зняті з місця реєстрації?

Необхідність внесення місця реєстрації є технічною особливістю системи, тому що це є обов'язкові поля. Крім цього це важливо, якщо заявники бажатимуть отримати послугу нарахування допомоги при народженні дитини, бо нарахування відбувається за місцем реєстрації. Тобто електронні дані щодо нарахування допомоги передаються до УПСЗН за місцем реєстрації. Без місця реєстрації здійснити нарахування неможливо.

12. Що робити, якщо батьки мають статус внутрішньо переміщених осіб?

Місце реєстрації вноситься з довідки про взяття на облік внутрішньо переміщених осіб.

13. Як уточнити статус виплати допомоги при народженні?

Доброго дня. Нарахуванням виплат безпосередньо займається Управління соціального захисту населення за місцем реєстрації отримувача допомоги. Дані з заяви єМалятко передаються їм в електронному вигляді для опрацювання та нарахування коштів. Для отримання детальної інформації рекомендуємо зателефонувати до них. Вони забов'язані відреагувати на ваше звернення. Якщо виникають проблеми, також можна звернутись на гарячу лінію Міністерства соціальної політики України за номером 15-45.

14. Якщо при подачі заяви присутній один з батьків. Чи може він вказати отримувачем допомоги іншого з батьків та надати для отримання виплат рахунок, що відкритий на цю особу?

Так. Зможе.

15. Чому потрібно вказувати рахунок в форматі ІBAN і де його перевірити?

Українські банки перейшли на оновлений стандарт з 13 січня 2020 року – всі платежі проводяться тільки за новими реквізитами. ІBAN – це міжнародний номер банківського рахунку, який використовується у більш ніж 100 країнах світу. Дізнатися оновлений номер рахунку у форматі IBAN можна:

  • у додатку банку у розділах “Інформація про картку” або “Реквізити”;
  • за допомогою IBAN-калькулятора на сайті банку;
  • зателефонувавши до контакт-центру банку;
  • на сайті Національного банку України.

16. Який банк можна обрати для отримання допомоги?

Банк повинен бути включений до переліку уповноважених . Перелік доступний за посиланням.

17. Якщо батьки вказали не соціальний рахунок, послуга на оформлення виплати при народженні дитини буде відхилена?

Рекомендовано вказувати окремий рахунок для нарахування виплат, але у разі вказання не соціального рахунку уповноваженого банку нарахування виплат всерівно відбувається згідно Порядку. Відповідно виплата буде нарахована на рахунок, вказаний в заяві.

18. Що робити, якщо батьки надали помилковий рахунок?

Заявник може самостійно звернутись до УПСЗН за місцем реєстрації (особисто або за телефоном) та повідомити, що бажає змінити реквізити.

19. Якщо у батьків немає УНЗР можна присвоїти УНЗР дитині?

Внесення інформації про новонароджену дитину до Єдиного державного демографічного реєстру з присвоєнням унікального номера запису в ньому та визначення належності новонародженої дитини до громадянства України під час надання комплексної послуги “єМалятко” здійснюється: у разі, коли батьки новонародженої дитини на момент її народження є громадянами України та інформація про яких чи одного з них внесена до Єдиного державного демографічного реєстру без проведення ідентифікації такої дитини Ті батьки, які хочуть отримати УНЗР для своєї дитини, повинні вказати власний УНЗР під час заповнення заяви.

20. Чи може подати документи один з батьків?

Один з батьків може подавати у разі наявності:

  • письмової згоди другого з батьків (у разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами) щодо реєстрації місця проживання новонародженої дитини разом з одним із них (у випадку подання документів у паперовій формі та звернення одного із батьків);
  • заяви матері та батька дитини про визнання батьківства (у разі подання заяви про державну реєстрацію народження одним із батьків);
  • письмової згоди одного з батьків про присвоєння дитині прізвища, якщо батьки мають різні прізвища (у разі подання заяви про державну реєстрацію народження одним із батьків).

21. Чи можна здійснити реєстрацію місця проживання в іншому населеному пункті?

Так, якщо в населеному пункті де планують зареєструвати новонароджену дитину технічно реалізована послуга. На даний момент така можливість доступна в містах Харків, Кривий ріг, Вінниця, Маріуполь, Луцьк, Київ.

22. Які доступні способи оплати, якщо батьки вибрали послугу Реєстрація місця проживання?

Існує 2 способи оплати:

  • Банківською карткою (Необхідно відсканувати QR-код з посиланням для оплати за допомогою мабільного банкінгу)
  • Списати з мобільного (Послуга доступна для абонетів Київстар та Life.

Необхідно вказати номер телефону, з якого будуть списані кошти. Для підтвердження списання надішлють смс-код)

23. ​У разі сплати адмінзбору за послугу Реєстрація місця проживання через інтренет що має бути підтвердженням сплати збору при заповненні заяви?

Підтвредження оплати адмін.збору надсилається автоматично у портал Дія. ID транзакції зі сплати можна перевірити на сайті Easy Pay або іншої процесінгової компанії (за підключення).

24. Куди звертатися заявникам якщо вони замовили УНЗР, а на свідоцтві він не з'явився?

До чат-боту єМалятко.

25. У мене паспорт у застосунку Дія. Чи можу я використовувати його для оформлення цієї послуги?

Так, юридична сила цифрових ID-карток та закордонних біометричних паспортів визначено Постановою №278 від від 15.04.2020. Ви можете згенерувати тимчасовий QR-код в додатку Дія який підтверджує дійсність документа.

26. Чи можна вказати карту для виплат для отримання соц. допомоги?

Рекомендовано вказувати рахунок для нарахування виплат.

27. Як повертається адміністративний збір у разі відмови у наданні послуги з реєстрації місця проживання органом реєстрації?

Можна повернути адміністративний збір написавши заяву про повернення коштів та подати її до того органу реєстрації місця проживання на рахунок якого було сплачено кошти.

28. Що робити, якщо місце реєстрації матері наявне, а батько дитини не зареєстрований?

Необхідність внесення місця реєстрації є технічною особливістю системи, тому що це є обов'язкові поля. Без місця реєстрації сформувати заяву єМалятко неможливо.

29. Які строки отримання послуги?

Реєстрація народження та визначення походження дитини+РНОКПП+УНЗР+ призначення допомогт при народженні +реєстрація місця проживання дитини = не пізніше наступного робочого дня, виплати допомоги при народженні до 8 та 25 числа кожного місяця.

30. Порушили сроки надання послуги. Що робити?

Звернутися до чат-боту єМалятко.

Відправ у Telegram

Відправити