Трансформації ЦНАП РДА

Прес-офіс
06 жовтня 2020, 12:04
Прес-офіс

На минулому тижні ми продовжили розбиратись в надзвичайно актуальній темі - трансформації ЦНАП РДА, ми охопили як теоретичну частину питання так і розказали про реальні кейси. 

Наші експерти допомогли надати відповіді на них.

1. Питання: Як буде відбуватися моніторинг якості тих ЦНАП, які не мають автоматизованих інформаційних систем або які мають такі системи, н-д, Вулик, проте не всі дані туди вносять

Моніторинг якості надання адміністративних послуг у ЦНАП, які не користуються інформаційними системами чи будь якою автоматизацією для роботи адміністратора  наразі відбувається шляхом періодичного звітування облдержадміністрацій, які в свою чергу збирають інформацію за показниками визначених Мінцифри від ЦНАП. Подання інформації відбувається щоквартально через модуль звітності Статичний моніторинг функціонування ЦНАП системи. Динамічний моніторинг розроблений саме працювати з інфосистемами в реальному режимі часу, тому маємо сприяти процесу автоматизації ЦНАП, і саме для ЦНАП, що не в змозі самі себе забезпечити автоматизацію розроблено систему «Вулик», що є безкоштовною для всіх рівнів влади в України (тобто розроблено в рамках проекту МТД, адміністрування фінансується з державного бюджету). Тому вважаю, що всі ОТГ, що не можуть самостійно забезпечити себе системою автоматизації ЦНАПу мають бути в обов’язковому порядку підключені до ЦНАП.  Потужності Вулика були розраховані на 400 – 600 цнапів. При цьому завдяки хмарній структурі системи потужності можуть бути розширені простим нарощуванням «залізного» потенціалу (сервери, процесори, жорсткі диски, пам’ять.. тощо)

Стосовно повноти даних у Вулику. Вулик гнучка система, що може бути налаштована без специфічних АйТі знань (роль інтегратора) , в тому числі Вулик має можливість  фіксувати абсолютно будь-які послуги. Проте маємо розуміти, що поточний функціонал не дозволяє автоматично передавати данні до відповідних систем Мінюсту та Мінсоцу, в тому числі через неготовність відповідних систем до інтеграції з Трембітою, а відповідно і з Вуликом.  І наразі роботи, щодо забезпечення взаємодії відповідних систем не проводяться, хоча можливість існує. Відповідно при такому стані речей для забезпечення повноти інформації через Вулик до системи моніторингу адміністраторам ЦНАП потрібно проводити додаткову роботу – тобто крім надання послуг в відповідних системах необхідно в Вулику зафіксувати відповідні послуги(хоча б мінімально.)

2. Питання: Як і коли планується підключення всіх органів виконавчої влади (терпідрозділів) до СЕВ ОВВ для повноцінної електронної взаємодії через Вулик

Знову ж таки відповідно 55 постанови КМУ – СЕВ ОВВ є обов’язковим для виконавчої гілки влади, при цьому є забезпечений державним бюджетом, тому є безоплатним для всіх ОМС. Тому  КОЖЕН ОМС може безоплатно підключитися до СЕВ ОВВ , як своїм документообігом, якщо такий є, або з веб доступом (потрібен виключно інтернет для роботи)

Доречі підключитися і до СЕВ ОВВ і до Вулика вже можливо повністю безпаперово. (https://register.sev.dir.gov.ua/)

Делатьніше - https://dir.gov.ua/projects/sev-ovv,

3. Питання: Чи планується інтеграція ПК Вулик з ІІС Соціальна громада?

Наразі інформація щодо інтеграції Соціальної громади та ПК Вулик відсутня..  На даний час у  Вулику нема даних по послугах з реєстрації бізнесу, нерухомості, соц послуги, які оформляються через ІІС Соціальна громада. Проектом EGOV4UKRAINE – була запропонована допомога в цьому питанні , проте Мінсоц офіційно відмовився від співпраці.  Проте маю зауважити, що для багатьох ЦНАПів немає необхідності підключатися до СоцГромади. Роль інтеграції спокійно може виконати СЕВ ОВВ – тобто, можнанадсилати через вулик документи на послуги через СЕВ ОВВ до ОМС (УСЗН), а якщо такий не підключено до СЕВ ОВВ то слати на МінСоц безпосередньо, з подальшою передачею у відповідні підпорядковані підрозділи з дотримання строків надання послуг.

тобто ЦНАПи без автоматизованих систем не будуть моніторитися?

Моніторинг здійснюється через модуль звітності Статичний моніторинг функціонування ЦНАП щоквартально через ОДА. Онлайн моніторинг без інтеграції систем неможливий.

4. Питання: Вулик буде поєднаний з Гідом і Дією?

 Так наразі вже в тестовому середовищі готова інтеграція Вулика з Гідом послуг. Планується, що оновлення даних в Вулику у відповідності до Гіду буде проводитись один раз на добу. Вісі ЦНАПи зможуть його використовувати як безпосередньо, так і робити свої послуги на базі послуг з Гіду послуг. Також наразі узгоджується технічні питання щодо інтеграції моб додатку ДІЯ з Вуликом задля забезпечення можливостей ідентифікувати особу через ДІЮ , а також отримання відповідних даних  з ДІЇ для іх використання при заповненні заявок на послуги.  

​як планується підтримувати в актуальному стані інформацію про мережу ЦНАП. н-д, зараз на сайті з переліком точок доступу до адмінпослуг відсутні ЦНАП і ВРМ, які вже працюють більше пів року

 

Реєстр ЦНАП оновлюється  кожного кварталу. Просимо повідомляти, якщо Ви не знайшли а реєстрі потрібного ЦНАП. Не завжди інформація від точок доступу надходить коректно у звіті. Тому ми разом працюємо над вдосконаленням.

Відправ у Telegram

Відправити