Моніторинг якості адмінпослуг: відповіді на запитання

Прес-офіс
20 жовтня 2020, 18:18
Прес-офіс
  1. Як буде відбуватися моніторинг якості тих ЦНАП, які не мають автоматизованих інформаційних систем або які мають такі системи, н-д, Вулик, проте не всі дані туди вносять?

Моніторинг якості надання адміністративних послуг у ЦНАП, які не користуються інформаційними системами чи будь якою автоматизацією для роботи адміністратора  наразі відбувається шляхом періодичного звітування облдержадміністрацій, які в свою чергу збирають інформацію за показниками визначених Мінцифри від ЦНАП. Подання інформації відбувається щоквартально через модуль звітності Статичний моніторинг функціонування ЦНАП системи. Динамічний моніторинг розроблений саме працювати з інфосистемами в реальному режимі часу, тому маємо сприяти процесу автоматизації ЦНАП, і саме для ЦНАП, що не в змозі самі себе забезпечити автоматизацію розроблено систему «Вулик», що є безкоштовною для всіх рівнів влади в України (тобто розроблено в рамках проекту МТД, адміністрування фінансується з державного бюджету). Тому вважаю, що всі ОТГ, що не можуть самостійно забезпечити себе системою автоматизації ЦНАПу мають бути в обов’язковому порядку підключені до ЦНАП.  Потужності Вулика були розраховані на 400 – 600 цнапів. При цьому завдяки хмарній структурі системи потужності можуть бути розширені простим нарощуванням «залізного» потенціалу (сервери, процесори, жорсткі диски, пам’ять тощо)

Стосовно повноти даних у Вулику. Вулик гнучка система, що може бути налаштована без специфічних ІТ знань (роль інтегратора), в тому числі Вулик має можливість  фіксувати абсолютно будь-які послуги. Проте маємо розуміти, що поточний функціонал не дозволяє автоматично передавати дані до відповідних систем Мінюсту та Мінсоцу, в тому числі через неготовність відповідних систем до інтеграції з Трембітою, а відповідно і з Вуликом.  І наразі роботи, щодо забезпечення взаємодії відповідних систем не проводяться, хоча можливість існує. Відповідно, при такому стані речей, для забезпечення повноти інформації через Вулик до системи моніторингу адміністраторам ЦНАП потрібно проводити додаткову роботу – тобто, крім надання послуг в відповідних системах необхідно в Вулику зафіксувати відповідні послуги (хоча б мінімально).

  1. Як і коли планується підключення всіх органів виконавчої влади (терпідрозділів) до СЕВ ОВВ для повноцінної електронної взаємодії через Вулик

Знову ж таки відповідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 р. № 55, СЕВ ОВВ є обов’язковим для виконавчої гілки влади, при цьому є забезпечений державним бюджетом, тому є безоплатним для всіх ОМС. Кожен ОМС може безоплатно підключитися до СЕВ ОВВ, як своїм документообігом, якщо такий є, або з веб доступом (потрібен виключно інтернет для роботи).

Доречі підключитися і до СЕВ ОВВ і до Вулика вже можливо повністю безпаперово. (https://register.sev.dir.gov.ua/)

Делатьніше - https://dir.gov.ua/projects/sev-ovv

  1. Вулик буде поєднаний з Гідом і Дією?

Так наразі вже в тестовому середовищі готова інтеграція Вулика з Гідом послуг. Планується, що оновлення даних в Вулику у відповідності до Гіду буде проводитись один раз на добу. Всі ЦНАПи зможуть його використовувати як безпосередньо, так і робити свої послуги на базі послуг з Гіду послуг. Також наразі узгоджується технічні питання щодо інтеграції моб додатку ДІЯ з Вуликом задля забезпечення можливостей ідентифікувати особу через ДІЮ, а також отримання відповідних даних з ДІЇ для їх використання при заповненні заявок на послуги.  

  1. ​Як планується підтримувати в актуальному стані інформацію про мережу ЦНАП. Зараз на сайті з переліком точок доступу до адмінпослуг відсутні ЦНАП і ВРМ, які вже працюють більше півроку

Реєстр ЦНАП оновлюється кожного кварталу. Просимо повідомляти, якщо Ви не знайшли а реєстрі потрібного ЦНАП. Не завжди інформація від точок доступу надходить коректно у звіті. Тому ми разом працюємо над вдосконаленням.

  1. Яким чином передбачається фідбек із ЦНАПами при оновленні реєстру адмінпослуг на репозитарії (щодня проводити вручну моніторинг змін в реєстрі в частині кодів чи назв послуг недоцільно та незручно)?

Наразі актуальний перелік доступний в файлі на експорт (у форматі Excel та Json) чи через АРІ. В реєстрі вже 1230 підтверджених послуг, які можна синхронізувати з Власним переліком послуг.  Міністерством опрацьовуються варіанти вдосконалення системи для реалізації оповіщення, розсилки та зворотний зв'язок.

  1. Чи включається у законопроєкт №2679, що розглядатиметься у другому читанні, норма про удаваного (таємного) клієнта для моніторингу ЦНАП? Якщо так, які задуми щодо використання цього інструменту?

Норма удаваного (таємного ) покупця передбачена Указом Президента України №647/2019. У законопроекті №2679 ця норма відсутня.

  1. Який сенс тоді виявляти порушення строків, наприклад, якщо не вживати заходів?

При виявленні недотримання законодавства у сфері надання адміністративних послуг, Мінцифри керується Конституцією України, діючим законодавством, в тому числі своїм положенням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 р. № 856. Заходи визначаються в залежності від причин порушення строків, ведеться діалог з суб’єктами надання адміністративних послуг, надаються відповідні доручення для дотримання принципів державної політики у сфері надання адміністративних послуг.

  1. Коли нададуть доступ ОМС для наповнення репозитарію послугами ОМС?

Реєстр адміністративних послуг наповнюється центральними органами виконавчої влади та адміністраторами Мінцифри. Наповнення Реєстру послугами ОМС відбувається шляхом взаємодії адміністраторів Мінцифри та ОМС. ОМС надають Мінцифри переліки своїх адміністративних послуг, а працівники Мінцифри створюють уніфікований перелік адмінпослуг та на його підставі вносяться інформацію до Реєстру.

  1. Зараз немає обов’язку для ЦНАП подавати дані для моніторингу? Поки такий обов’язок не встановлений законом. 

З 1 січня 2020 року Міністерство цифрової трансформації здійснює моніторинг роботи ЦНАП відповідно до своїх функціональних повноважень.

Відповідно до підпунктів 10 і 11 пункту 4 Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 року № 856 «Питання Міністерства цифрової трансформації», Мінцифри координує діяльність органів, що утворили центри надання адміністративних послуг, з питань підвищення рівня якості надання електронних та адміністративних послуг, розвитку електронної інформаційної взаємодії таких центрів із суб’єктами надання адміністративних послуг, розширення функцій центрів та переліку послуг, які надаються через них; здійснює моніторинг якості надання електронних та адміністративних послуг.

Мінцифри подає результати Моніторингу до ОПУ та КМУ. Після прийняття законопроекту 2679 буде розроблено Порядок Моніторингу та оцінки якості адміністративних послуг з метою унормування процесу.

 

Відправ у Telegram

Відправити