Мінсоцполітики відповіло на поширені запитання від ЦНАП

Прес-служба
21 липня 2020, 13:35
Прес-служба

Заведення послуг соціального характеру у ЦНАП є важливою справою як і для держави, так і для громад. Ми прагнемо, щоб громадяни менше витрачали час на звернення до різних інстанцій та могли отримати всі необхідні послуги в одному місці. 

Тому ми розпочали цикл вебінарів щодо послуг соціального характеру у ЦНАП, які можна переглянути тут у рубриці "Адмінпослуги у ЦНАП".

 

Зібрали відповіді Мінсоцполітики на поширені запитання.  

ПК “Соціальна громада” 

1. Питання: Чому "Соціальна громада" не може бути використана (адаптована) для міст обласного значення у разі наявності територіально віддалених відділів прийому громадян? 

Відповідь: Відповідно до наказу Мінсоцполітики від 22.01.2020 № 45 “Про підключення до програмного комплексу “Інтегрована інформаційна система “Соціальна громада” Державне підприємство “Інформаційно-обчислювальний центр Міністерства соціальної політики України” забезпечує підключення до Програмного комплексу робочих місць посадових осіб виконавчих органів сільських, селищних, міських (у тому числі об’єднаних територіальних громад), районних у містах (у разі їх утворення) рад, центрів надання адміністративних послуг, структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних державних адміністрацій (далі – суб’єкти упровадження) та структурних підрозділів з питань соціального захисту населення обласних державних адміністрацій за зверненнями суб’єктів упровадження і пропозиціями органів соціального захисту населення ОДА.

2. Питання: Чи буде прикладне адміністрування API для взаємодії з соціальною громадою? 

Відповідь: Так, планується для взаємодії з іншими програмними комплексами, які застосовуються у ЦНАП

3. Питання: Підкажіть будь ласка, чи буде підключено ПК "Соціальна громада" до системи електронної взаємодії "Трембіта" для взаємодії з місцевими реєстрами ЦНАП та УСЗН? 

Відповідь: Так, планується, зокрема для отримання даних з ДПС, органів ДРАЦС, Реестру застрахованих осіб ПФУ, ЄІС МВС тощо.

4. Питання: Коли буде технічна можливість прийняття субсидій через "Соціальну громаду". Наразі це неможливо. 

Відповідь: Програмним комплексом  передбачена можливість прийняття заяв та документів на призначення житлових субсидій та передача їх в електронному вигляді органу, який здійснює призначення. 

Організація роботи 

1. Питання: Хто повинен забезпечувати бланками заяв та декларацій заявників? Єдина точка продажу припиняє діяльність. тому постала така проблема. 

Відповідь: Форми заяв та декларацій для призначення соціальних допомог, субсидій затверджено відповідними нормативно-правовими актами, та їх можна самостійно роздрукувати. Тобто потреба в механізмі забезпечення бланками відсутня.

2. Питання:  Є районні управління соцзахисту, які не повідомляють адміністратора про надання послуг, пов'язаних із призначенням різного роду допомог. Як наслідок, в ЦНАП "висять" послуги, по яких минув термін надання та відсутні відомості про стан їх надання. Яким чином, на думку Мінсоцполітики, діяти адміністраторам, які мають здійснювати і контрольні функції щодо дотримання термінів надання послуг? 

Відповідь: Мінсоцполітики рекомендувало укладати угоди про співпрацю між ЦНАП та органами соцзахисту населення, в яких можна врегулювати окремі питання організації належної взаємодії (лист Мінсоцполітики на ОДА від 30.04.2020 № 6198/0/2-20/51).

3. Питання: Як бути з тим, що людина має право донести недостаючі документи протягом 30 днів, а в картці на призначення субсидії зазначено термін 10 днів? До якого органу потрібно доносити необхідні документи? Про необхідність подання документів повідомляє УСЗН. 

Відповідь: Відповідно до  Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого ПКМУ від 21.10.1995 № 848 (зі змінами): структурним підрозділом з питань соціального захисту населення протягом 10 календарних днів з дня подання зазначених документів приймається рішення про: 

  • призначення житлової субсидії;
  • непризначення житлової субсидії (у разі, коли за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від’ємне значення);
  • відмову в призначенні житлової субсидії;
  • подання документів на розгляд комісії (пункт 60).

При цьому у разі коли документи, передбачені пунктом 43 цього Положення, подано не в повному обсязі, житлова субсидія призначається за умови надходження документів, яких не подано одночасно із заявою, протягом 30 днів з дня подання заяви (пункт 57).

4. Питання: Хто повинен надсилати запити в інші органи, в тому числі органи захисту населення – УПСЗН чи ЦНАП? 

Відповідь: Законом України  “Про адміністративні послуги” визначено повноваження ЦНАП та суб’єкта надання адмінпослуг з цих питань. Перелік завдань та прав адміністратора ЦНАП регулюється  статтею 13 Закону.

Водночас, відповідно до статті 9 Закону суб’єкт надання адміністративної послуги отримує відповідні документи або інформацію без участі суб’єкта звернення на підставі поданих відомостей у заяві, у тому числі шляхом доступу до інформаційних систем або баз даних інших суб’єктів надання адміністративних послуг, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, або через систему електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.

Постановою Уряду від 21 серпня 2019 р. № 765 внесено зміни до деяких постанов Кабінету Міністрів з питань надання соціальних допомог, та визначено, що  якщо заявник вже отримує державну допомогу, відомості про її розмір враховуються органом соціального захисту населення без необхідності її декларування. 

5. Питання: Чи планується створення платформи для оформлення всіх видів документів, які видають Жеки, чи це управляючі компанії? Може, питання не до вас. 

Відповідь: Це питання вирішується на місцевому рівні.

Пропозиції та зауваження 

1. Питання: Було б добре, якби провели навчання адміністраторів по роботі ПК "Соціальна громада" 

Відповідь: З метою вдосконалення роботи з Програмним комплексом та враховуючи пропозиції суб’єктів дослідного впровадження Програмного комплексу, ДП “Інформаційно-обчислювальний центр Мінсоцполітики України” розроблено навчально-методичні матеріали у формі відеороликів з питань використання Програмного комплексу, які розміщено за посиланням. Мінсоцполітики планує у  2020 р. проведення серії навчальних заходів для посадових осіб органів місцевого самоврядування ОТГ, УСЗН, зокрема з питань впровадження Програмного комплексу.

2. Питання: Пропоную провести навчання для працівників УСЗН на тему необхідності налагодження взаємодії з ЦНАП, толерантності, взаєморозуміння, принципів роботи ЦНАП.

Відповідь: Наразі Мінсоцполітики здійснює координацію діяльності місцевих органів виконавчої влади шляхом розсилання листів з рекомендаціями, щодо взаємодії з органами місцевого самоврядування базового рівня, зокрема, УСЗН надано рекомендації укладати угоди про співпрацю між ЦНАП та органами соцзахисту населення, разом  із прикладом такої угод, в яких можна врегулювати окремі питання організації належної взаємодії (лист Мінсоцполітики на ОДА від 30.04.2020 № 6198/0/2-20/51), затвердити інформаційні та технологічні картки, провести роботу щодо заведення адміністративних послуг соціального характеру в ЦНАП. 

Проведення окремих навчань для працівників УСЗН найближчим часом із зазначеного питання не планується, але ми вдячні за таку пропозицію і обов'язково її врахуємо.

Відправ у Telegram

Відправити