ЦНАП: як отримати державну підтримку на розвиток: відповіді на запитання

Прес-офіс
05 квітня 2021, 16:31
Прес-офіс

Під час вебінару, присвяченому темі отриманню державної підтримки на розвиток для центрів надання адміністративних послуг, ми отримали численні запитання.

Експерт вебінару Олеся Цибулько допомогла надати відповіді на них.

 

​Вебінар можна буде переглянути в записі?

Так, за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=MVj907vx6gM

Громада із кількістю жителів більше 10 тис. осіб може подавати клопотання для отримання субвенції?

Подати клопотання на отримання коштів субвенції мають право всі без винятку громади

В яких областях планується до запуску програма підтримки ЦНАП від GIZ?

Програма планується у 10 областях (попередньо це Харківська, Чернігівська, Дніпропетровська, Херсонська, Миколаївська, Одеська, Запорізька, Сумська, Донецька та Луганська)

Як можна отримати презентацію вебінару?

Презентація розміщена за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1ZGb7NxMwK1M3CxwHVxb4q13agrZFSf6H

Який номер постанови?

Постанова КМУ від 24 березня 2021 р. № 249 “Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на розвиток мережі центрів надання адміністративних послуг”

Де знайти перелік ЦНАПів, що підпадає під пункт 61 плану заходів із реалізації Стратегії реформування державного управління України на 2019-2021 роки?

Лист Мінекономіки на ОДА 3622-06/46324-06 від 07.11.2019 “Щодо переліку центрів для забезпечення обладнанням”. Також його розміщено в загальному доступі за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1wpVtjgWpMxETUvNRvt-sGJhDxIcLyy-i?usp=sharing

Що означає IDF ЦНАП громади і де його отримати?

При першому поданні квартального звіту від ЦНАП йому присвоюють IDF ОДА чи Мінцифра. Якщо ЦНАП не знає свого IDF, то там мають звернутись до структурного підрозділу ОДА, що займається відповідним питанням.

До кого звертатись за консультаціями щодо подання клопотання?

Державний експерт Максим Балабко, balabko@thedigital.gov.ua

Чи можуть громади подавати заявку за умов співфінансування в розмірі 30% від загальної суми на закупівлю обладнання, якщо така громада не включена у перелік, що підпадає під пункт 61?

Так, можуть

Якщо пунктом 61 Стратегії визначено паспортне обладнання, то можна подавати й на водійські посвідчення?

Громади, що включені до переліку за листом Мінекономіки на ОДА 3622-06/46324-06 від 07.11.2019, мають пріоритетне право на отримання фінансування, вказане в листі обладнання. Однак громади мають можливість також подаватись і на інші напрями, передбачені Порядком та умовами.

Тобто на облаштування ВРМ можна подавати заявку? І на паспортне обладнання? Чи подавати на щось одне?

Можна подавати клопотання щодо облаштування та обладнання ВРМ

Чи можна подавати на два напрями субвенції? Одним чи різними проєктами?

Так, можна двома клопотаннями (одне за першим напрямом із відповідним проєктом, інше — за другим, за яким проєкт не обов'язково додається).

Чи можна подавати два окремих клопотання? Наприклад, на дообладнання технікою та закупівлю обладнання для посвідчень/паспортів та організацію системи доступу з каналом.

У такому разі подається одне клопотання за другим напрямом субвенції.

Чи можна подавати декілька проєктів?

Так, але в двох різних клопотаннях.

Скільки потрібно подавати клопотань: одне за всіма напрямами чи різні для придбання обладнання, реконструкції ЦНАП?

Окреме клопотання про реконструкцію (перший напрям) та окреме для придбання обладнання (другий напрям).

Чи можна подати в одному клопотанні два запити на станцію та облаштування центру?

Так.

Якого року повинні бути(уточнення ПКД ​2019 року)?

Відповідно до пункту 17 Порядку та умов надання субвенції проєктна документація для об’єктів будівництва готується відповідно до вимог Порядку затвердження проєктів будівництва і проведення їх експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 травня 2011 р. № 560.

Чи повинна бути ПКД на момент подання клопотання?Якщо ПКД у стадії розроблення, чи маємо право подавати заявку?

Так, має бути ПКД. Відповідно до пункту 8 Порядку та умов надання субвенції за напрямом “Будівництво центрів” необхідно додати копію проєкту будівництва центру та розрахунки вартості будівництва центру, деталізовані за видами робіт та роками.

Якщо ЦНАП увійшов у перелік ЦНАП із надання обладнання, але не проведено канал зв'язку, чи є шанси на отримання субвенції на облаштування ВРМ?

Так, у такому разі необхідно надати гарантійний лист щодо організації каналу конфіденційного зв’язку між центром і Єдиним державним демографічним реєстром, а також проведення первинної державної експертизи для отримання атестата відповідності комплексної системи захисту інформації, зареєстрованого в Адміністрації Держспецзв’язку.

Чи є якісь вимоги до техніко-економічного обґрунтування? ​Чи є форма для ТЕО потреби в облаштуванні / обладнанні центру?

Ні, форми немає. ТЕО складається у довільній формі (у вигляді листа). У ньому зазначаються потреба в конкретному облаштуванні/обладнанні, проблема, яку має громада, неможливість її розв’язання самостійно або іншим шляхом, очікувані результати в разі отримання субвенції (соціально-економічний ефект).ВАЖЛИВО! У цьому документі необхідно ретельно розписати всі фінансові складові проєкту (кількістьобладнаннятацінакожноїокремоїодиниці, а також орієнтовна вартість із наведенням джерела для порівняння—заумови, що це не вказано в ПКД чи проєкті. Рекомендації щодо оформлення ТЕО розміщено у публічному доступі за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1wpVtjgWpMxETUvNRvt-sGJhDxIcLyy-i?usp=sharing

Чи є якась орієнтовна вартість проєкту з обладнанням та послугами по друку посвідчень/паспортів? У кого про це можна дізнатися та прокомунікувати?

Вартість обладнання визначається із урахуванням ринкових цін на таке обладнання, зокрема ціни можна знайти на вебсайтіhttps://prozorro.gov.ua/. Також можна зв’язатись із постачальниками такого обладнання та дізнатись у них актуальні ціни на 2021 рік.Вартістькомплексудляоформленнятавидачіпосвідченьводіяіреєстраціїтранспортнихзасобів, йогомонтажтапідключеннястановитьприблизно 264 тис. грн.Вартість робочої станції для оформлення та видачі паспортних документів, взяття біометричних даних і реєстрації місць проживання становить приблизно 300 тис. грн.

Чому для капітального ремонту немає вимог по співфінансуванню (який %) та необхідних матеріалів до клопотання (які документи потрібні)?

Відповідно до пункту 4 Порядку та умов надання субвенції вона надається за такими напрямами: будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонтбудівельтаприміщеньдлярозміщенняцентрівнаданняадміністративних послуг (далі — центри), у тому числі завершення розпочатих у попередніх бюджетних періодах робіт із будівництва. Отже, мінімальне співфінансування — 10%.Підпункт 3 пункту 11 "Облаштування центру позначенням “Центр Дії”. Готові вже зараз розмістити цей знак для набрання більшої кількості балів при відборі. Де взяти та які вимоги щодо розміщення?

​Які вимоги до облаштування центру позначенням "ЦентрДії"?

Підставою для застосування цього критерію пріоритетності є внесення змін / надання гарантійного листа щодо внесення змін до рішення відповідної місцевої ради щодо назви ЦНАП із доповненням словами “Центр Дії”. Зразки та вимоги щодо розміщення позначок наразі опрацьовуються Мінцифри і будуть затверджені шляхом внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 588.

Чи можна використати субвенцію на облаштування, капітальний ремонт віддалених робочих місць ЦНАП?

Можна подати клопотання щодо облаштування ВРМ, щодо капітального ремонту ВРМ — ні.

У 2019 році планувалося придбати обладнання для видачі паспортів централізовано. Тепер кожна громада буде це робити окремо через тендери?

Саме так. Громада отримає кошти з державного бюджету і має їх спрямувати на закупівлю відповідного обладнання.

А якщо співфінансування не по "кишені" громаді?

Відповідно до пункту 5 Порядку та умов надання субвенції умовами надання субвенції є, зокрема, співфінансування у поточному бюджетному році з місцевих бюджетів та позабюджетних коштів, не заборонених законодавством.

Субвенція може надаватися усім громадам чи тільки тим, в яких не утворено ЦНАПи взагалі?

Подати клопотання на отримання коштів субвенції мають право всі без винятку громади.

Чи можна отримати субвенцію на добудову ЦНАП, який має 70% готовність будівництва?

Подати клопотання на отримання коштів субвенції мають право всі без винятку громади незалежно від стадії будівництва ЦНАП.

Чи є якісь обмеження по максимальному фінансуванню на один проєкт?

Подати клопотання на отримання коштів субвенції мають право всі без винятку громади незалежно від загальної суми проєкту.

Позабюджетні кошти, як частка співфінансування повинна бути профінансована через цільовий фонд місцевого бюджету?

Відповідно до пункту 5 Порядку та умов надання субвенції умовами надання субвенції є, зокрема, співфінансування у поточному бюджетному році з місцевих бюджетів та позабюджетних коштів, не заборонених законодавством. Мінімально 10% — за напрямом “Будівництво” та 30% — за напрямом “Облаштування/обладнання центрів”.Для спрощення роботи з Казначейством рекомендовано позабюджетні кошти проводити через цільовий фонд місцевого бюджету.

Чи можлива закупівля меблів за цією субвенцією?

Так, можлива.

Чи будуть підтримуватись заявки від громад, що планують робити спільний ЦНАП для двох?

Подати клопотання на отримання коштів субвенції мають право всі без винятку громади, однак у клопотанні необхідно зазначити, що проєктом буде ЦНАП для декількох громад, що буде враховано при розгляді проєкту комісією.

Чи можливо за рахунок субвенції проведення робіт із ремонту та придбання обладнання для віддалених робочих місць сіл громади?

Так, для ВРМ можливо все, що передбачено за напрямом “Облаштування/обладнання центрів”, крім капітального ремонту (напрям “Будівництво”).

Пункт 8 Порядку, а саме "копія проєкту будівництва центру". Проєкт у двох томах із кресленнями. Подавати всю копію?

Так, всю копію. Звертаємо увагу на можливість подати клопотання та матеріали в електронній формі.Одним із документів, які додаються до клопотання на отримання субвенції, є копія рішення відповідної ради про утворення центру.Рішенням ради утворювалась структура та виконавчі органи ради, яким створено і ЦНАП.

​При попередньому формуванню документів, які надсилались до ОДА, було зауваження про те, що необхідне окреме рішення про створення ЦНАПу. Можете надати роз’яснення з цього питання?

Необхідно надати рішення про створення ЦНАП або витяг із рішення, яким створено ЦНАП.

ПКД повністю чи можна подати зведений кошторис?

Рекомендовано подавати і ПКД, і зведений кошторис.

В якому вигляді подавати гарантійний лист щодо забезпечення фінансуванням?

Гарантійний лист складається в довільній формі, в якому описуються всі необхідні фінансові зобов’язання громади, які вона готова на себе взяти.

То має бути рішення про співфінансування, чи достатньо гарантійного листа?

Достатньо гарантійного листа щодо співфінансування в разі отримання субвенції.

Можна детальніше щодо електронної подачі заявок? Чи є контакти, за якими можна проконсультуватись?

Клопотання та матеріали приймаються (у тому числі в електронній формі з використанням електронного підпису, який базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа) на електронну адресу:hello@thedigital.gov.ua.Сервіс підписання документів електронним підписом тепер доступний на порталі Дія: sign.diia.gov.ua/Також ознайомитись із інформацією щодо підписання документів КЕП та подивитись освітній серіал на цю тему можна за посиланнями: https://bit.ly/34pmGC4https://osvita.diia.gov.ua/courses/digital-signature

Якщо немає готової ПКД, чи можна подати документальне зобов’язання від місцевої ради, щоб встигнути в 30-денний термін?

Ні, проєкт має бути готовим на момент подання клопотання. Для завершення ПКД ще передбачено 30 робочих днів.

Посилання на електронну форму подання?Посилання для подання заявки в електронній формі є на сайті Мінцифри?

На сайті Мінцифри такого посилання немає. Форма подання клопотання надіслана на ОДА (лист від 26.03.2021 № 1/06-3-3369), а також розміщена в загальному доступі за посиланням: https://drive.google.com/drive/folders/1wpVtjgWpMxETUvNRvt-sGJhDxIcLyy-i?usp=sharing

Яке програмне забезпечення пропонуєте для ЦНАП?

Громада може обирати будь-яке програмне забезпечення, представлене сьогодні в Україні, виходячи з розміру громади, потрібного функціонала та вартості. Для невеликих громад ми рекомендуємо програмний комплекс автоматизації центрів надання адміністративних послуг (Інформаційна система “Вулик”).

Які саме підтверджувальні документи щодо каналу конфіденційного зв’язку між центром і Єдиним ДДР потрібно подати?

Підтверджувальні документи (якщо вже встановлено канал) / гарантійний лист (в якому буде зазначено, що відповідним рішенням місцевої ради буде затверджено у бюджеті громади кошти на проведення каналу) щодо організації каналу конфіденційного зв’язку між центром і Єдиним державним демографічним реєстром.

Якщо ПКД на реконструкцію приміщення ЦНАПу більше 4 млн грн, то виходить, що подавати заявку немає сенсу?

Можна подавати клопотання. Порядок та умови надання субвенції не містять обмеження щодо максимальної вартості проєкту.

Якщо проєкт виготовлений в 2021 році, чи буде він дійсний в 2021 році, бо фактично встигнути зробити уточнення до 01.03. складно

Проєкт не обов'язково має бути виготовлений у рік подання клопотання. Водночас він має відповідати усім вимогам законодавства та бути актуальним.

Вартість каналу підключення паспортного обладнання також може включатись до субвенції?

Ні, ця закупівля здійснюється повністю за кошти громади (після отримання фінансування за рахунок субвенції).

На облаштування теж потрібен проєкт?

Ні, це не обов'язково.

У які терміни можна розраховувати на прийняття рішення Мінцифри щодо фінансування проєктів?

Після завершення етапу відбору (30 робочих днів) та прийняття рішення комісією, підготовки та прийняття розпорядження КМУ про розподіл коштів субвенції

Рішенням ради утворювалась структура та виконавчі органи ради, яким створено і ЦНАП. Чи можна вважати його рішенням про утворення ЦНАП?

Так, якщо у відповідному рішенні також зазначено про утворення ЦНАП. У такому разі необхідно надати витяг із цього рішення.

Якщо проєкт виготовлений в 2021 році, чи буде він дійсний в 2022 році, бо фактично встигнути зробити уточнення до 01.03. складно

Так, проєкт буде дійсним, якщо він відповідає вимогам законодавства щодо проєктної документації. Водночас ПКД можна вважати співфінансуванням, якщо проєкт розроблено в поточному році. Тобто проєкт 2020, 2019 і далі років не вважатимуть співфінансуванням, а проєкт 2021 року вважатиметься співфінансуванням при поданні клопотання на субвенцію у 2021 році.

Якщо в нас є утворений ЦНАП, відкриття якого планується в II кварталі 2021 року, чи можемо ми подавати на отримання субвенції, яку б планувалось витратити на паспортні послуги та облаштування ВРМ?

Так, можна.

Які вимоги для місця консультації підприємців?

Вимоги обговорюються індивідуально. За детальною інформацією звертайтесь за електронною адресою: business@thedigital.gov.ua

А якщо є вже чинний Договір з УСС з 2019 року для оформлення паспортів, то цього достатньо?

​У такому разі необхідно надати копію такого договору та/або гарантійний лист, в якому буде зазначено, що відповідним рішенням місцевої ради буде затверджено в бюджеті громади кошти на проведення каналу конфіденційного зв’язку між центром і Єдиним державним демографічним реєстром, а також проведення первинної державної експертизи для отримання атестата відповідності комплексної системи захисту інформації, зареєстрованого в Адміністрації Держспецзв’язку.

Якщо реконструкція будівлі підпадає під категорію складності СС1, то дозвіл на початок будівельних робіт не передбачено. Тоді його подавати не потрібно?

Порядком та умовами не встановлено обов`язок подавати дозвіл на початок будівельних робіт для отримання субвенції.

Якщо канал зв'язку ще не закуповувався, тому що там абонплата, є сенс підключати його тільки при наявності паспортної станції. Проте кошти закладені до бюджету. Може це бути лист від громади?

Так, у такому разі необхідно надати гарантійний лист щодо організації каналу конфіденційного зв’язку між центром і Єдиним державним демографічним реєстром, а також проведення первинної державної експертизи для отримання атестата відповідності комплексної системи захисту інформації, зареєстрованого в Адміністрації Держспецзв’язку.

Чи можна подати в поточному році на обладнання, а в наступному році—нареконструкцію?

Можна — за умови, що у ЦНАП є приміщення, придатне для розміщення такого обладнання.

Чи можна облаштувати нові ВРМ, якщо вони передбачені регламентом ЦНАП, але фактично ще не створені (немає коштів)? Чи можливе створення при отриманні субвенції, звичайно, зі співфінансуванням?

Так, можна подати клопотання щодо облаштування/обладнання ВРМ за умови прийняття рішення про його створення та надання гарантійного листа про його створення.

ЦНАП утворено у 2021 році за підтримки Програми“U-LEAD зЄвропою”. Чи можна подавати на отримання паспортної станції?Чи можуть громади, що брали участь у міжнародних проєктах на створення ЦНАП, подавати заявки на створення нових ВРМ?Якщо громада отримала допомогу від“U-LEAD з Європою”, чи можемо подавати заявку на облаштування ВРМ у старостатах, що доєдналися?Якщо отримано кошти на облаштування 2 ВРМвід“U-LEAD з Європою”, але створено ще 5 ВРМ у зв'язку із доєднанням, чи можна отримати субвенцію на обладнання для новостворених ВРМ?

Так, подаватись на отримання субвенції можна для покриття інших потреб ЦНАП чи ВРМ, крім тих, які були покриті за рахунок міжнародної технічної допомоги.

Чи потрібно вносити зміни в кошторис, якщо він 2019 року?

Якщо кошторис втратив актуальність, то так.

Чи можна вважати облаштуванням ЦНАП придбання вікон, дверей, кондиціонера?

Так, це можна вважати облаштуванням ЦНАП (другий напрям використання коштів).

Чи передбачає другий напрямок отримання субвенції проведення поточного ремонту? Якщо так, чи потрібно виготовляти ПКД?

Порядком та умовами не передбачено обов'язкове надання ПКД за другим напрямом (облаштування/обладнання). Якщо проведення такого ремонту передбачає певний перелік товарів/робіт, то краще для оформлення використати зразок таблички (додаток до зразку клопотання щодо першого напряму).

Чи буде прийняте до розгляду клопотання, розміщене на фірмовому бланку ради та викладене в табличній формі відповідно до зразку шляхом розміщення відповідей на питання в правій колонці таблиці? Кого зазначати в якості отримувача в клопотанні?

Так, все вірно щодо оформлення. Отримувачем є Міністерство цифрової трансформації України, вул. Ділова, 24, м. Київ, 03150.

Чи може бути заявником сільська рада, а не виконавчий комітет? Хто підписує клопотання — голова ради чи головуючий виконавчого комітету? Кого зазначати в якості отримувача в гарантійному листі?

Відповідно до пункту 6 Порядку та умов клопотання для отримання субвенції та матеріали подаються до Мінцифри виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, військово-цивільними адміністраціями, тобто подає клопотання виконавчий комітет та підписує відповідний головуючий виконкому. Отримувачем так само є Міністерство цифрової трансформації України, вул. Ділова, 24, м. Київ, 03150.

Копія письмового звіту експертної організації за результатами експертизи проєкту будівництва центру, у якому підтверджено, зокрема, врахування вимог щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення згідно з державними будівельними нормами. Що це і де його брати? Експертиза і проєкт вже готові

Якщо проєкт та звіт про проведення його експертизи вже готові, необхідно перевірити, чи враховані у цьому проєкті вимоги щодо доступності для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення згідно з державними будівельними нормами. Якщо це відображено в експертному звіті, то можна їх подавати

Відправ у Telegram

Відправити
Логотип Міністерства та Комітету цифрової трансформації

Міністерство та Комітет цифрової трансформації України

Офіційний веб-сайт